Henrik Gradin utnämnd till Årets personaldirektör inom employer branding 2018

Henrik Gradin utnämnd till Årets personaldirektör inom employer branding 2018

The Magnet Employer Branding Awards är en tävlingsarena där arbetsgivare mäter sina styrkor inom Employer Branding-arbete och rekrytering i Sverige. LRF Konsults HR-chef, Henrik Gradin, utsågs igår kväll av Universum till årets personaldirektör under Magnet Awards - SM i Employer Branding.

- För att vi fortsatt ska vara det ledande rådgivningsföretaget är det avgörande hur vi jobbar med att rekrytera och behålla medarbetare. Som VD är jag mycket stolt över hur Henrik och hans team utvecklat vårt arbete inom HR-frågorna, vilket detta pris också är ett kvitto på. I år utsågs LRF Konsult återigen till en av Sveriges 10 bästa arbetsgivare vilket också är ett tydligt resultat av detta arbete, säger Katarina Klingspor, VD LRF Konsult.

Varje år uppmärksammar Universum personer och företag som sticker ut från mängden genom sitt engagemang och sin kunskap inom employer branding. Det handlar om personer och företag som har en tydlig strategi för vilka talanger de vill rekrytera, som erbjuder spännande karriär- och utvecklingsmöjligheter och som vågar utmana och tänka nytt för att nå ut till Sveriges young professionals och få ett försprång i kampen om talangerna.

- Det är hedrande att få en sådan här utmärkelse och att det uppmärksammas att det arbete vi alla gör varje dag lyfts fram. Vi är många som bär vårt varumärke med stolthet och det märks genom att vi har lättare att både attrahera och behålla medarbetare, säger Henrik Gradin, HR-chef på LRF Konsult.

Motivering: Årets personaldirektör Emeritus 2018: Henrik Gradin, LRF Konsult
Denna person har en lång gärning inom området och har lyckats mycket väl. Han har förstått sambandet mellan intern och extern attraktivitet. Vidare så strävar han efter att visa upp den bredd av möjligheter som finns inom företaget. Personen i fråga är vidare mycket inspirerande och har en fri tanke. Vi tror därför att denna person kan inspirera många andra.

LRF Konsult är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med 75 000 kunder och 1 400 medarbetare på fler än 130 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för småföretagare.