Johann Ravn ny chefsjurist på LRF Konsult: Avdramatisera juridiken och öppna för nya samarbeten

– Utmaningen för oss ligger i att ge Sveriges bästa juridiska rådgivning som stärker dig som privatperson, din familj och som företagare, säger Johann Ravn, ny chefsjurist på LRF Konsult Närmast kommer Johann Ravn från en tjänst som regionjurist vid Familjens jurist där han varit verksam under drygt 7 år. Där ansvarade han även för etableringen och utvecklingen av Familjens jurist i Danmark. Besjälad av att ge kunden personlig service på en förändrad marknad Marknaden för juridiska tjänster har förändrats och kunderna ställer helt andra krav idag, än för tio år sedan. Personer eller företag som behöver juridisk hjälp befinner sig väldigt ofta i en speciell situation, ofta är det ”skarpt” läge, därför ska juridiken karaktäriseras av öppenhet. Johann Ravn ser helt nya samarbeten inom det juridiska området. Tillsammans med banker, andra företag och intresseorganisationer ska vi utveckla nya koncept. Vi kommer också att förädla och utveckla vi relationen med våra ägare, LRF. - Vi vet att de allra flesta kunder är nöjda, vi ska lyssna ännu mer för att fånga upp de förbättringsförslag som finns. Vår inställning är att underlätta för kunder att lämna synpunkter och skapa en kunddriven tjänsteutveckling. Det krävs mod att göra det, och LRF Konsult har det modet, säger Johann Ravn. För mer information kontakta: Johann Ravn, chefsjurist LRF Konsult Telefon: 08-700 20 14, E-post: johann.ravn@konsult.lrf.se Birgitta Norberg, Informationsansvarig LRF Konsult Telefon: 08-700 20 33, E-post: birgitta.norberg@konsult.lrf.se Besök vår hemsida: www.konsult.lrf.se