LRF Konsult förvärvar Bokoredo

LRF Konsult förvärvar Bokoredo

LRF Konsult vill både stärka den lokala närvaron ute i landet, men också växa i storstäderna. Bokoredo är en snabbväxande digital redovisningsbyrå som har 600 kunder och kontor i Stockholm och Göteborg. Med förvärvet av Bokoredo får LRF Konsult en plattform med smarta, effektiva och säkra arbetssätt som passar framtiden.

LRF Konsults mål är att vara Sveriges ledande rådgivningsföretag för småföretag. Vi ska erbjuda effektiva och relevanta tjänster till både befintliga och potentiella kunder samt attrahera de bästa medarbetarna.

- Vi är glada att ha förvärvat Bokoredo med dess kunder och medarbetare. Med förvärvet stärker vi vår fysiska närvaro i storstäderna och utökar vår kompetens. Bokoredo är starka på digitalisering och automatisering inom ekonomitjänster vilket kompletterar LRF Konsult. Bokoredo med personal har ett mycket gott anseende och förtroende bland kunder. Vi delar också affärsfilosofi - att få landets småföretagare att växa, säger Katarina Klingspor, VD LRF Konsult.

- Jag är oerhört glad att Bokoredo nu blir en del av LRF Konsult – ett stort rådgivningsföretag som är närvarande i hela landet. Bokoredos kunder får nu också tillgång till kvalificerad rådgivning och expertis från flera tjänsteområden som ekonomi, skatt, juridik, affärsrådgivning och mäkleri, säger Peder Albert, VD Bokoredo.

För mer information vänligen kontakta:
Anna Burlage Sjöberg, Pressansvarig LRF Konsult, 08-700 20 10, anna.sjoberg@lrfkonsult.se.