LRF Konsult – nu en av Sveriges sex bästa arbetsgivare

LRF Konsult – nu en av Sveriges sex bästa arbetsgivare

För tredje året i rad utses LRF Konsult till en av Sveriges Bästa Arbetsgivare i Universums årliga mätning. I år klättrar LRF Konsult från plats 10 till plats 6, vilket visar vilket är ett kvitto på en bra arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas och en hög trivsel.

I mätningen Sveriges bästa arbetsgivare har 200 medarbetare betygsatt LRF Konsult som arbetsgivare utifrån intern identitet, nöjdhet och vilja att rekommendera sin arbetsgivare, samt hur deras intresse ser ut för att byta arbetsgivare.

- Vi är otroligt glada och stolta över denna fina placering och att LRF Konsult återigen är en av Sveriges bästa arbetsgivare. Att vi dessutom rankas ännu högre i år är ett bevis på att våra medarbetare trivs. Våra medarbetare känner att de verkligen har möjlighet att påverka både sin egen och företagets utveckling samtidigt som de verkligen gör skillnad i rådgivningen till landets alla småföretagare. Vi strävar efter att alltid ligga i framkant både i den digitala utvecklingen, men också på vår marknad. Detta, vår lokala förankring och närheten till våra kunder präglar vår kultur. Det tror jag att alla våra medarbetare känner en enorm stolthet för, säger Katarina Hedström Klarin, VD LRF Konsult.

Medarbetarna är LRF Konsults viktigaste resurs då det är deras rådgivning som får landets småföretagare att växa. Därför satsar LRF Konsult stort på att ge medarbetarna rätt kompetensutvecklingsmöjligheter så att vi är attraktiva och kan vara relevanta för dagens och morgondagens kunder. Våra medarbetare måste trivas och utvecklas i takt med att våra kunders behov utvecklas och förändras. Antalet nya företagare ökar, näringslivet utvecklas och rådgivningsbehoven förändras. Våra medarbetare erbjuder kvalificerad rådgivning inom flera stora områden som ekonomi, skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling och det ställer höga krav på relevant kompetensutveckling till gagn för våra kunders behov.

- Det många inte känner till är att vi erbjuder många karriär- och utvecklingsmöjligheter i kombination med stort eget ansvar, flexibilitet och möjligheten att kunna påverka. Detta i kombination med tydliga mål och bra ledarskap skapar engagemang och bra förutsättningar för att prestera. Därför genomsyrar detta hela vår arbetsmiljö och våra arbetssätt. Ska man lägga ner hela sitt engagemang på ett jobb så är det viktigt att känna att det är roligt.

- Jag är övertygad om att detta skapar goda förutsättningar för att attrahera och rekrytera framtidens rådgivare till LRF Konsult, säger Henrik Gradin, HR Chef.

De som utses till de bästa arbetsgivarna i mätningen utmärker sig eftersom de förknippas med en vänlig arbetsmiljö, goda referenser för framtida karriärmöjligheter, respekt för medarbetare, stort eget ansvar och att arbetsgivaren är framgångsrik på sin marknad.

Mer om utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsgivare

Rankingen över Sveriges Bästa Arbetsgivare baseras på Universums Interna employer branding index och ligger mellan 0 och 100 för varje utvärderad arbetsgivare. I undersökningen är det medarbetarna som betygsätter sina arbetsgivare utifrån intern identitet, nöjdhet och vilja att rekommendera sin arbetsgivare, samt intresse för att byta arbete. Universum gör mätningar om vad som attraherar studenter, potentiella nya och befintliga medarbetare.

LRF Konsult utvecklar och säljer tjänster och rådgivning inom ekonomi, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som förenklar för ägarledda företag.