​​LRF Konsult  utnämnt till ett av Sveriges 100 karriärföretag för andra året  i rad

​​LRF Konsult utnämnt till ett av Sveriges 100 karriärföretag för andra året i rad

I hård konkurrens med närmare 6 000 andra arbetsgivare har LRF Konsult blivit utsedd till en av Sveriges 100 främsta arbetsgivare 2017. Det är Karriärföretagen som årligen utser de 100 företag som de anser erbjuda de bästa karriärmöjligheterna och bedriva det bästa och mest kvalitativa employer branding arbetet i Sverige.

För att bli ett Karriärföretag granskas företagen som arbetsgivare och måste genomgå Karriärföretagens granskningsprocesser med ett högt resultat. LRF Konsult anses ha ett gediget engagemang för sitt employer brand och kan erbjuda studenter, yrkesverksamma och young professionals unika karriärmöjligheter vilket är anledningen till att man tilldelats utmärkelsen.

- Det känns väldigt roligt att LRF Konsult återigen har blivit utnämnda till en av Sveriges 100 främsta Karriärföretag. Vi är stolta över att kunna erbjuda utvecklande karriärmöjligheter både för våra befintliga medarbetare och potentiella nya medarbetare. Vi vet att detta är viktiga satsningar för att kunna attrahera och rekrytera in värdefull kometens framöver. Det känns väldigt roligt att vårt arbete uppmärksammas och det tar vi med oss i vårt fortsatta arbete med att attrahera framtidens medarbetare, säger Henrik Gradin, HR-chef

Karriärföretagen är en organisation som syftar till att förenkla för Sveriges studenter, yrkesverksamma och young professionals att hitta sin rätta arbetsgivare.

Se filmen om LRF Konsults utmärkelse