​LRF Konsult växer och söker verksamheter och byråer

​LRF Konsult växer och söker verksamheter och byråer

LRF Konsult vill stärka sin lokala närvaro genom att förvärva mindre byråer och verksamheter inom redovisning, juridik och fastighetsförmedling runt om i landet.

- Om man som ägare funderar på att överlåta verksamheten, gå i pension eller vill ha draghjälp med att digitalisera byrån är vi intresserade att diskutera förvärv eller samarbeten. Vårt råd till den som står inför generationsväxling är att tidigt ta kontakt med oss då vår erfarenhet är att det bästa för kunder och anställda är att processen planeras i god tid, säger Katarina Klingspor, VD LRF Konsult.

LRF Konsult erbjuder tjänster inom Ekonomi, Skatt, Juridik, Affärsrådgivning och Fastighetsförmedling och finns över hela landet med över 130 kontor och ett starkt fokus på den lokala närvaron. De senaste åren har LRF Konsult satsat på att stärka det digitala erbjudandet i form av olika digitala paket till fasta priser som Digital Företagare, Digital Bonde och Digital Skogsägare.

- Vi vill ge kunden möjlighet att vara mobil, på ett enkelt sätt få tillgång till hela vårt utbud av rådgivningskompetens, erbjuda kostnadseffektiva tjänster när kunden behöver det, säger Katarina Klingspor.

Automatiserade flöden, enkla digitala verktyg och funktioner skapar möjligheter att utveckla företagarens verksamhet på ett effektivare sätt och bidrar till att öka konkurrenskraften.

- Det frigör resurser som tid och pengar som kan investeras i kundrelation, erbjudanden och affärsutveckling. Rådgivning är det som bygger värde för kunden och där är det personliga mötet viktigt. Därför vill vi ha en stark lokal närvaro i en alltmer digitaliserad värld, säger Katarina Klingspor.

Har du frågor vänligen kontakta:
Anna Burlage Sjöberg, Pressansvarig LRF Konsult, 08-700 20 10, anna.sjoberg@lrfkonsult.se

LRF Konsult är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med 75 000 kunder och 1 400 medarbetare på fler än 130 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för småföretagare.