Ludvig & Co förvärvar Sandrev redovisning i Östergötland

Ludvig & Co förvärvar Sandrev redovisning i Östergötland

Som ytterligare ett steg för att stärka den lokala närvaron och växa förvärvar Ludvig & Co redovisningsverksamheten i Sandrev Revision och Redovisning AB med tre kontor och en omsättning på 23 mkr. Verksamheten omfattar ett 20-tal medarbetare och 700 kunder som den 1 december blir en del av Ludvig & Co.

Med förvärvet av Sandrev utökar Ludvig & Co sin närvaro i Östergötland med kontor på två nya orter i Motala och Åtvidaberg samt med ytterligare ett kontor i Linköping. De nya kontoren ingår i marknadsområde Östergötland där Linn Waering är bitr. Affärsområdeschef.

- Jag är mycket glad att inom kort kunna välkomna ett av Ludvig & Co:s hittills största förvärv och därmed stärka vår position i Östergötland. Sandrev har en mycket etablerad och professionell redovisningsverksamhet med stort fokus på rådgivning, vilket är i linje med Ludvig & Co:s utveckling och arbetssätt. Sandrev med medarbetare har ett mycket gott anseende och förtroende bland kunder och vi delar affärsfilosofi – att möjliggöra trygghet och växtkraft för företagare, säger Linn Waering.

Ökad kundnytta för företagarna
Sandrev drivs av fyra ägare där Kirsi Landstedt kommer att följa med till Ludvig & Co som ledare och Affärschef.

- Vi ser fram emot att bli en del av Ludvig & Co som är ett av Sveriges största rådgivningsföretag. Genom Ludvigs breda tjänsteutbud vill vi skapa ännu mer kundnytta för våra kunder genom tillgång till expertis inom skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling. Att bli en del av Ludvig & Co framöver känns helt rätt i tiden. Nu börjar en ny spännande resa tillsammans för att vara det ledande rådgivningsföretaget, säger Kirsi Landstedt.

Mer information
Efter försäljningen av redovisningsdelen till Ludvig & Co kommer Sandrev fortsätta att bedriva revisionsverksamheten. Läs mer om Sandrev.

För mer information vänligen kontakta:
Anna Burlage Sjöberg, Pressansvarig Ludvig & Co
08-700 20 10, anna.sjoberg@ludvig.se

Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med 70 000 kunder och 1 300 medarbetare på fler än 130 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, fastighetsförmedling, juridik, skatt och affärsrådgivning som ger affärsnytta för småföretagare.