Nya styrelsemedlemmar stärker Ludvig & Co:s styrelse

Nya styrelsemedlemmar stärker Ludvig & Co:s styrelse

Sara Uhlén och Marina Lønning har utsetts till ledamöter i Ludvig & Co:s styrelse. Båda har lång erfarenhet från flera ledande positioner inom näringslivet. Sara bland annat från Grant Thornton och Marina från Telenor. De kommer att bidra med värdefull kompetens till Ludvig & Co:s fortsatta utveckling.

Sara har lång erfarenhet inom revision och redovisning, HR och ledarskap samt försäljning. Hon har även stor kunskap i hur man bygger digitala och delvis automatiserade ekonomifunktioner inom medelstora företag.

Marina har en lång erfarenhet inom information- och kommunikationsteknologibranschen och från roller som CEO och Senior Excecutive Vice President. Några av hennes nyckelkompetenser är ledarskap, företagsomvandlingar, produkt- och tjänsteutveckling samt styrelsearbete.

- Vi är mycket glada att två framstående personer som Sara och Marina ansluter som ledamöter till vår styrelse. Redovisnings- och rådgivningsbranschen står inför stora förändringar, drivna av digitaliseringen, som vi vill dra nytta av för att skapa ökat värde för våra kunder samtidigt som vi vill fortsätta vara den lokala och personliga rådgivaren. Sara och Marinas omfattande och breda kompetens liksom ledarerfarenheter kommer att stödja oss i denna utveckling, säger Fredrik Backman, VD Ludvig & Co.

Har du frågor vänligen kontakta
Fredrik Backman VD Ludvig & Co, fredrik.backman@ludvig.se
Anna Sjöberg, Pressansvarig Ludvig & Co, anna.sjoberg@ludvig.se

Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med 70 000 kunder och 1 300 medarbetare på fler än 130 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, fastighetsförmedling, juridik, skatt och affärsrådgivning som ger affärsnytta för småföretagare.