Två tunga rekryteringar till LRF Media

LRF Medias tillväxtstrategi har på kort tid lett till att två nya tjänster har lanserats – Skira och Väder.se. Nu satsar mediehuset stenhå­­­rt på varumärkenas digitalisering och värvar Expressens Kristina Pousette som onlinechef till Land-familjen. Anna Bratt blir ny chefredaktör för Land Lantbruk och Land Skogsbruk.

– LRF Media gör innehåll som verkligen påverkar människors liv, på riktigt. Det tycker jag ska bli så spännande och häftigt att få vara med och utveckla digitalt, säger Kristina Pousette.

Kristina Pousette lämnar Expressen för att jobba som onlinechef för Land-varumärkena Land, Land Lantbruk och Land Skogsbruk. Samtidigt så rekryteras Anna Bratt som chefredaktör till Land Lantbruk och Land Skogsbruk, med uppdraget att leda den starka redaktionen vidare mot nya stordåd.

– Jag ser verkligen fram emot att få arbeta med Land Lantbruk och Land Skogsbruk. De tar upp aktuella och viktiga frågor som rör de gröna näringarna, landsbygden och de som lever och arbetar där, säger Anna Bratt, som nu lämnar chefredaktörsstolen på Funktions i Fokus, och dessförinnan har ett förflutet som nyhetschef på DN.se.

Anna Bratt efterträder Lena Johansson som blir politisk chefredaktör på Land Lantbruk.

– Med Anna Bratt och Kristina Pousette tillsammans med Lena Johanssons kompetens inom de gröna näringarna har vi ett perfekt team för att leda Land-familjens varumärken till framgång, säger Joel Linderoth, publisher på LRF Media och ansvarig för Lands varumärken.

LRF Media har på bara ett par år lagt om kursen och har nu en tydlig tillväxtstrategi. Först investerade mediehuset i Skira, tjänsten som ska ge alla lantbrukare bättre priskoll på sina grödor, och för ett par dagar sedan lanserades Väder.se, med ambitionen att leverera Sveriges säkraste väderprognoser. Satsningarna för mediehuset framåt i snabb takt, men det är bara början.

– Med Skira, Väder.se och våra senaste rekryteringar tar vi ytterligare ett steg i vidareutvecklingen av tjänster och redaktionellt innehåll som gör nytta för våra kunder, och som hjälper LRF Media att växa vidare, säger Ann Henriksson, vd LRF Media.

Vill du veta mer?

För frågor om Lands varumärken: Joel Linderoth, publisher: joel.linderoth@lrfmedia.se, tel. 0721-414523.
För frågor om Skira och Väder: Johan Svensson, affärsutvecklingschef: johan.svensson@lrfmedia.se, twitter: @explorecurate
För frågor om LRFMedia: AnnHenriksson, vd LRFMedia: ann.henriksson@lrfmedia.se, twitter: @henriksson_ann

• Vetenskap, teknik

LRF MEDIA – DET GRÖNA NÄRINGSLIVETS MEDIEHUS

Vi är mediehuset som förstår kraften i jorden och potentialen i det gröna näringslivet. Vi skapar innehåll som engagerar och tjänster som gör nytta. Vi är ett nav för innovation och nya affärsmöjligheter. Tillsammans driver vi idéer som får landet att växa.

ATL www.atl.nu | Land www.land.se | Land Lantbruk www.landlantbruk.se
Land Skogsbruk www.landskogsbruk.se | Lantmannen www.lantmannen.nu