Unga engagerade tävlar under 48 timmar i Hjärna.Hjärta.Cash.

Till helgen, 7 - 9 maj, samlas unga engagerade i Göteborg för tävlingen Hjärna.Hjärta.Cash. Under 48 timmar kommer deltagarna att tävla med idéer som förenar smarta affärslösningar med samhällsutveckling. Vinnarna får förutom fina priser möjligheten att presentera sina idéer på The 5th Global YES Summit - Rework the World i Leksand i början av juni.

Hjärna.Hjärta.Cash. är en intensiv idétävling där deltagarna tävlar med idéer som kan skapa arbetsmöjligheter för unga samt vara socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbara. Konceptet är en ny metod för att med hjälp av entreprenöriellt förhållningssätt och innovativ förmåga förändra samhället. Deltagarna består av unga samhällsförändrare och entreprenörer som under 48 timmar handleds av experter inom affärsutveckling, marknadsföring och entreprenörskap.

Priser
Hjärna.Hjärta.Cash:s vinnande lag får 10 000 kronor att börja förverkliga sin idé för, konsulthjälp som supportar laget efter tävlingen avslut samt äran att presentera sin idé under den internationella konferensen Rework the World som samlar 2000 entreprenörer, förändringsagenter och globala ledare inom politik, civilsamhälle och affärsliv i Leksand, 2-5 juni, 2010.

Hjärna.Hjärta.Cash. arrangeras av LSU- Sveriges ungdomsorganisationer med stöd från Västra Götalandsregionen.

Tid och plats
16:00 den 7 maj till 16:00 den 9 maj på Brewhouse i Göteborg.

Kontakt:
Gayathri Rathinavelu
Projektledare
gayathri.rathinavelu@lsu.se

Oskar Kollberg
oskar.kollberg@lsu.se

• samhällsekonomiskt
  • ungdomspolitik
  • social entrepreneurship
  • social entrepreneur

• Göteborg

LSU är samarbets- och intresseorganisationen för ungdomsorganisationer i Sverige. Vi utvecklar unga ledare och deras organisationer samtidigt som vi arbetar för att förbättra ungas villkor i Sverige och världen. Vi är en ideell organisation, partipolitiskt och religiöst obunden, av och för ungdomsorganisationer. LSU samlar 76 självständiga, demokratiskt uppbyggda, nationella organisationer som tillsammans har fler än en halv miljon unga medlemmar från hela landet. Följ LSU på Facebook och på Ordförandebloggen.