LTHs Examenshögtid

På fredag, 5 maj, klockan 14-16 håller LTH sin traditionella examenshögtid i Allhelgonakyrkan. 120 nya civilingenjörer, arkitekter, industridesigners och brand- och högskoleingenjörer tar emot bevis på sin nya värdighet inför ca 900 anhöriga och andra gäster. På programmet står tal av LTHs rektor Gunilla Jönson, teknologkårens ordförande Peter Larsson, Alumnföreningens ordförande Lars Palm samt speciellt inbjudna högtidstalaren Magnus Olsson, Managing Director på Stora Enso. Det bjuds också på musik av Lars Erik Larsson gymnasiet under ledning av Eva Svanholm Bohlin. Efteråt serveras förfriskningar med tilltugg i Kårhusets Gasquesal. Sparbankstiftelsen Skånes stipendier à 25.000 kr delas ut till två framstående examensarbeten: 1)Anna Kristensson och Annie Svensson, Rikshantering: "Beslutsmodell för livsmedelsindustrin - hur kan hänsyn tas till beslutsfattares värderingar?" 2) Johan Björnstedt och Magnus Ström, Elektroteknik: "Power Electronic Voltage and Frequency Control for Distributed Generation Systems" Skånska ingenjörsklubbens 100-årsstiftelse delar ut stipendier à 8.000 kr till doktoranderna Magnus Carlquist, teknisk mikrobiologi, och Martijn van Praagh, teknisk vattenresurslära. Media är välkomna på arrangemanget. Ev frågor besvaras av Matilda Roijer, tel: 046-222 3719.

Anna Johansson

Presskontakt Pressansvarig, Kommunikationsavdelningen 046-2227018