Fölningslarm i mobiltelefonen

GSM Alarmer är den stora nyheten för fölningssäsongen 2011. Från och med februari kan alla hästägare som väntar till ökning bli uppringda på mobiltelefonen när det är dags för hästen att föla.

Det ultimata tillbehöret till ett fölningslarm är det som når mottagaren var denne än befinner sig. Med GSM Alarmer blir hästägare mobila även under fölning. Kopplad till horseAlarm, ringer GSM Alarmer upp och skickar meddelande till upp till sex olika mobiltelefonnummer.

Företaget bakom GSM Alarmer, LUDA Elektronik AB, har varit i hästövervakningsbranschen sedan 2003. Tidigare produkter som horseCam, horseCam Online och horseAlarm, storsäljare i Europa, är framtagna för att kombineras med varandra för optimal översyn och säkerhet.”Tanken med GSM Alarmer är att sluta säkerhetscirkeln som började med videoövervakningsprodukten horseCam 2003. En hästägare ska kunna vara på jobbet även under fölningstider och bli uppringd när larmet går. I kombination med horseCam Online kan hästägarenvia sin dator eller mobiltelefon titta till hästen efter ett GSM alarm för att se hur brådskande larmet är”, säger Ludvig Brost, VD.

• Häst-, ridsport

Idag representeras LUDA Elektronik i de flesta länder i Europa. Tack vara innovativa produkter och attraktiv marknadsföring har LUDA Elektronik blivit kategoriledare inom djur- och lantbruksövervakning.