Pressmeddelande -

LUDESI OCH MITSUBISHI PHARMA CORPORATION TECKNAR AVTAL FÖR BILDANALYS AV 2D GELER

Mitsubishi Pharma Corporation har efter noggranna undersökningar kontrakterat Ludesi för bildanalys av tvådimensionella proteingeler (2D geler), en fundamental teknik inom forskningsområdet proteomik. Ludesis erbjudande valdes framför konkurrenternas mjukvaror på grund av dess höga kvalitet och reproducerbarhet. “ Vi är stolta att Mitsubishi Pharma har valt Ludesis teknologi för bildanalys av 2D geler, och vi ser fram mot att arbeta tillsammans i framtiden.” Kommenterar Ludesis VD, Ola Forsström-Olsson. ”Det är en ära att kunna erbjuda Mitsubishi Pharmas duktiga forskare toppkvalitet i denna viktiga proteomikteknologi.” Om Ludesi AB Ludesi är ett snabbt växande bioinformatikföretag som erbjuder forskare ett nytt sätt att arbeta med 2D gel elektrofores, en fundamental teknik inom forskningsområdet proteomik. Företaget erbjuder extremt hög kvalitet, reproducerbarhet samt kostnadseffektivitet för 2D gel bildanalys. Företagets mjukvara används idag i mer än 30 olika länder av framstående forskare inom medicinsk forskning. Ytterligare information finns på: www.ludesi.com. Om Mitsubishi Pharma Corporation Mitsubishi Pharma Corporation är tillsammans med det ledande japanska kemiföretaget Mitsubishi Chemical ett dotterbolag inom Mitsubishi Chemical Holding Group. Mitsubishi Pharma är ett läkemedelsföretag som, med sin framstående forskning och utveckling av läkemedel, bidrar till människors välfärd världen över. Företagets kärnverksamhet är läkemedel för behandling av psykiatriska sjukdomar, nervsjukdomar, hjärt- och metaboliska sjukdomar, immun- och respirations-sjukdomar samt leversjukdomar. Ytterligare information finns på: www.m-pharma.co.jp. För ytterligare information kontakta: Ludesi Ola Forsstrom-Olsson, CEO Tel: +46-46-286-5510 Mobil: +46-70-812-2548 ola.forsstrom-olsson@ludesi.com