Amanda Söderberg.

Luger förstärker agenturen med Amanda Söderberg

Luger är en av Nordens ledande bokningsagenturer samt arrangör av konserter och festivaler. I dag kan företaget meddela att Amanda Söderberg rekryteras som ny bokare till agenturverksamheten. Hon kommer senast från rollen som bokningsagent på Komet Agency och ansluter till Luger den 2 maj.

– Jag har sprungit på konserter arrangerade av Luger sedan tidiga tonåren. När frågan om att bli en del av teamet kom kändes det självklart att tacka ja. Utan de tidiga konsertminnena som möjliggjordes av Luger hade jag inte varit där jag är i dag. Det känns himla fint att få ansluta till ett så härligt gäng för att få skapa magiska upplevelser för såväl artisterna som publiken och våra arrangörer. Vi är även jätteglada över att både Kasino och Beverly Kills följer med mig på resan!

Amanda Söderberg började sin resa inom musikbranschen som arrangör av en egen indiepop-klubb, parallellt med DJ-gig i hemstaden Örebro. Efter en tid på skivbolaget Almost Religious kommer hon senast från bokningsbolaget Komet Agency.

– Det känns grymt att addera Amanda till vårt team. Vi har haft en dialog med varandra länge, och nu klaffade det äntligen på båda sidor. Lugers agentur är omfattande och mångsidig, både med intressanta etablerade och up and coming artister som vi kan leverera ännu bättre till olika arrangörer och sammanhang med Amanda ombord, säger Decireé Åkesson, Head of Sales på Luger.