Blonde Redhead (US) till Stockholm

Blonde Redhead (US) till Stockholm

23 september 2010 på Debaser Medis

Denna trio från New York har av den långlivade och legendariska rockklubben Fritz´s Corner kallats för indie-ikoner inför att de gjorde en legendarisk spelning på Kulturhustaket sommaren 2007. Året efter kom sedan Kazu Makino och tvillingbröderna Simone och Amadeo Pace tillbaka till Stockholm för att bjuda på en uppföljning inför en lika hänförd publik, denna gång var spelplatsen Debaser Medis.

Senast vi hörde något från bandet på skiva var på den drömska och sensuella plattan "23" från 2007, som släpptes på den klassiska skivbolagsetiketten 4AD. Där hade utvecklingen gått från det hårda avantgardiska till det mer lättsamma, men samtidigt hypnotiska. Tongångarna från band som tex Sonic Youth var inte lika framträdande som på de tidigare plattorna.

Nu när den kungliga huvudstaden ska få bevittna konsertbesök nummer tre är bandet aktuella med nya plattan "Penny Sparkle" som släpps den 13 september. Denna gång har de bla jobbat med Van Rivers & The Subliminal Kid (Fever Ray) och Alan Moulder (Depeche Mode). Ett efterlängtat band är tillbaka både på platta och på scen.

Biljetter
Ticnet 077-170 70 70, www.ticnet.se och www.debaser.se

Blonde Redhead på Luger.se
Blonde Redhead hemsida
Blonde Redhead på Spotify

Blonde Redhead på Myspace

Luger arrangerar konserter med svenska och internationella akter i Sverige och Norden. Vi är även en bokningsagentur för svenska och internationella artister, liksom arrangör av festivalerna Way Out West och Popaganda.