Ladieslovehiphop släpper gediget festivalprogram - internationella gästspel och nordiska framtidshopp väntar i augusti

Den 19 - 20 augusti kommer den första upplagan av Ladieslovehiphop Festival att äga rum på Slakthusområdet i Stockholm. Bakom initiativet står Live Nation och Luger tillsammans med Natasa Marijana och Rebecca Tegegne (LLHH). Idag kl. 10:00 släpps den sista akten Amaria BB samt några av Stockholms mst hylla lokala DJ's tillsammans med ett gediget festivalprogram; innehållande internationellt hyllade gästspel från Sydafrika, Nigeria, USA, England och Algeriet, samt några av Nordens just nu mest spännande akter.

”Vi ser fram emot våra två festivaldagar med över 30 olika talangfulla lokala och internationella artister och DJs, inom hiphop, R&B, Afrobeats och Amapiano. Vi har länge längtat efter att skapa en intim och konceptuell festivalupplevelse för att samla musikälskare och likasinnade, där musiken, atmosfären och gemenskapen står i fokus”, säger Natasa Marijana och Rebecca Tegegne, grundare av Ladieslovehiphop

Ladieslovehiphop Festival är skapad för att främja kvinnliga akter, bidra till gemenskap och en mer diversifierad livescen lokalt, genom att lyfta både etablerade och up and coming artister och DJ’s från hela världen. Festivalen gästas bland annat av ikoniska Stefflon Don (UK), som ligger bakom låtar som “16 Shots” och “Boasty”ft. Idris Elba. Danska FLAVA som gör sin första Sverigespelning någonsin, samt några av Nordens hetaste DJ’s Adipop (NO), Mamdu(NO) och Flady (DK). Samt tidigare grammisvinnarna Imenella och Mona Masrour, som båda fyllt ett tomrum på den svenska hiphop-och R&B-scenen.

Line-up:

Adipop (NO)
Amaria BB (JAM)
Ayra Starr (NGA)
Baby Tate (US)
Carla Prata (UK)
Cristale (UK)
Darkoo (NGA/UK)
Dréya Mac (UK)
Eka Scratch (SE)
FLADY (DK)
FLAVA (DK)
Imenella (SE)
Ivorian Doll (UK)
Jaz Karis (UK)
Jordss (UK)
Lil Shiit (SE)
Håll Käften och Dansa (SE)
Mamdu (NO)
Miss CC (SE)
Miraa May (DZA)
Mona Masrour (SE)
Namarijana (SE)
Nápoles (SE)
Ojerime (UK)
Shaybo (UK)
Shenie Fogo (SE/JAM)
Stefflon Don (UK)
Uncle Waffles (ZAF)

Biljetter hittar ni här:
Festivalpass - 2 dagar, 899 kr exkl. avgift
Festivalpass - 1 dag, 550 kr exkl. avgift

Ladieslovehiphop Festival äger rum den 19 och 20 augusti på Fållan Slakthusområdet i Stockholm. På tre olika scener lyfter festivalen fram lokala och internationella DJs, artister och kreatörer. Utöver festivalens musikaliska innehåll erbjuds ett varierat utbud på vegetarisk mat, dryck, konst och andra upplevelser däremellan. Det kreativa kollektivet Ladieslovehiphop har varit verksamma i åtta år. De har sedan sin start fokuserat på att främja hiphop/R&B/soul/-och afrobeats-scenen både internationellt och i Sverige genom sina kurerade DJ-set och innovativa och kreativa fester runtom i landet.

Kategorier

Luger arrangerar konserter med svenska och internationella akter i Sverige och Norden. Luger är även en bokningsagentur för svenska och internationella artister, liksom arrangör av festivalerna Way Out West, Åre Sessions, Stockholm Music & Arts och Popaganda.