The Chemical Brothers klara för Way Out West!

Fakta och siffror är inte nåt vi brukar slänga oss med. Men i fallet The Chemical Brothers , där samlad sådan information blir tjockare än telefonkatalogen, känns det inte mer än rättvist att lyfta ut några sådana punkter för att ha det avklarat och på bordet.

• Miljontals sålda album, där de senaste fem studioalbum alla har toppat hitlistorna världen över.
• Flertalet grammy awards.
• Första bandet någonsin att spela på London-s Olympia. Dragit mest folk på Glastonbury etc.
• Samarbeten med allt från Noel Gallagher , Beth Orton , The Charlatans, Klaxons , The Flaming Lips , Midlake , Q-Tip , Daft Punk och The Magic Numbers .
• Kommer göra en magisk spelning på Way Out West 2010.

The Chemical Brothers på Way Out West 2010 i Slottsskogen kommer till och med få pingvinerna, sälarna och pensionärerna på Guldhedens Äldreboende att dansa benen av sig. Duon lovar att göra detta till en unik upplevelse utöver. Inte utöver det vanliga, utöver det. Once in a lifetime.
Läser man recensionerna från de utsålda spelningarna i London så tvivlar vi inte på det:

Their live shows are unrivalled, and on this, the first night of 4 sold out nights, they once again showed why they are masters of everything they do. Superstar DJ’s? You bet. ” /www.drownedinsound.com

Nästan tre år efter släppet av deras femte raka UK 1:a "We Are The Night", släpper bandet sitt nya album “Further”. Här ser Tom Rowlands och Ed Simons obegränsade möjligheter för deras ljud. Med en resa genom fyra decennier av elektroniska musiklandskap, har Tom & Ed tagit sin Electronic Battle Weapon prototyp till att muteras till ett helt album med beats, sköna ljud, små fragment av röster, odödlig popmusik och någonting som kan liknas vid bandets legendariska liveframträdanden.

Vackra små västkuststycken blandas upp med tyskt precisa kraututsvävningar, motoriska house-basgångar och psykedeliska fältstudier. Albumet kommer att ackompanjeras med motsvarande filmer speciellt framtagna för att matcha alla 8 låtarna. BILJETTER
DIREKTLÄNK
Biljetter säljs på www.wayoutwest.se
Du kan även köpa biljetter och få hjälp med andra biljettfrågor via Eventims telefonbokning 0771-651 000.
I Göteborg kan du köpa biljetter på Bengans (Stigbergstorget 1) och Pusterviksbiljetter (Järntorgsgatan 12). För samtliga Eventim-ombud se www.eventim.se

Festivalpass:: 1345kr + serviceavgift
Gäller till festivalområdet fredag och lördag, samt alla klubbar torsdag till lördag (i mån av plats).

Ungdomspass (under 18år): 1045kr + serviceavgift
Gäller till festivalområdet fredag och lördag. Endast för dem som fyller 18 efter 14 augusti.

Observera att det är 13-årsgräns på festivalen. Gäller även småbarn/spädbarn. Detta på grund av myndigheters riktlinjer om ljudnivåer.

FÖLJ OSS
Joina oss på Facebook:
Du kan även följa oss på Twitter: http://www.twitter.com/wayoutwestgbg

HEMSIDA
WWW.WAYOUTWEST.SE