The Dirtbombs (US) till Sverige

11 december - Göteborg, Pusterviksbaren
12 december - Stockholm, Debaser Slussen/Gear Club
13 december - Lund, Mejeriet

Är du som oss och går omkring här i den annalkande vintern (!) och tänker att en riktig rock'n'roll-spelning skulle liva upp tillvaron avsevärt? Lugn, bara lugn, The Dirtbombs fixar biffen när de kommer hit i december.

The Dirtbombs är ett välrennomerat garage/soul/indiepunkband som bland annat varit på turné och spelat tillsammans med Mudhoney, TV On The Radio, Spiritualized och Black Lips. Med två trummisar och två bassister kommer de med all säkerhet att få liv i alla stillastående svenskar.

De bildades redan 1992 av Mick Collins (The Gories ) i spetsen, fast beslutna om att enbart släppa 7"-vinylsinglar. Kvalitetsbolaget In The Red lyckades dock få dem på andra tankar och har genom åren släppt fyra fullängdare med bandet. Senaste alstret We Have You Surrounded som släpptes tidigare i år fick riktigt bra recensioner runt om i världen (Pitchfork m.m.) och nu är vi riktigt sugna på att få se dem live i Skandinavien

Turnén presenteras i samarbete med DZ - Denimzine.

BILJETTER
Se respektive spelställe