Veronica Maggio, Johan Airijoki & Malmfältens Rockklubb, Peg Parnevik och Loxgold är klara för Åre Sessions 2023.

Veronica Maggio klar för Åre Sessions 2023

Det står nu klart att Veronica Maggio tar plats som söndagens stora avslutningsakt på Åre Sessions 2023. Maggio avslutade festivalens allra första upplaga 2017 och nu väntar alltså en storslagen repris när hon återvänder till Åre Sessions under Valborgshelgen. Förutom Veronica Maggio presenterar festivalen också akterna Johan Airijoki & Malmfältens Rockklubb, Peg Parnevik och Loxgold i dagens artistsläpp.

Med blott sex veckor kvar till Åre Sessions 2023 står det nu klart att en av landets största artister – Veronica Maggio – tar plats som headliner på festivalens söndag. Dessutom ansluter också Johan Airijoki & Malmfältens Rockklubb, Peg Parnevik och Loxgold till festivalen! Dessa fyra gör därmed redan släppta artister som Johnossi, Daniela Rathana, Daniel Adams-Ray, Cleo, Sarah Klang m.fl sällskap på den jämtländska succéfestivalen.

Veronica Maggio har sedan debuten 2006 höjts till skyarna av journalister och fans och nått otroliga kommersiella framgångar med sina sju kritikerrosade album – samtliga multi-platina. Hon har slagit rekord på Spotify med över 1 miljard streams och är därmed den första artisten – någonsin – vars låtkatalog på svenska når den magiska milstolpen.

Under hösten 2021 släpptes första delen av hennes sjunde album ”Och som vanligt händer det något hemskt” som bland annat innehåller hitsinglarna “SE MIG” och “Varsomhelst/närsomhelst”. Våren 2022 släpptes kapitel 2 som gjorde albumet komplett, något som följdes av en fullspäckad turnésommar där hon bland annat var ett av årets stora namn på Lollapalooza i Stockholm.

Som alltid på Åre Sessions gäller SkiPasset som festivalbiljett. Boenden i byn bokas på i rask takt och det ser ut att bli ytterligare ett rekordår för festivalen, som firar fem år 2023.

Klara artister för Åre Sessions 2023, 28 apr-1 maj:
Veronica Maggio
Magnus Larsson
Loxgold

_

Bakom Åre Sessions står, förutom Luger, ett kreativt kollektiv av partners, lokala aktörer och eldsjälar, som tillsammans har ritat ut ramarna för en helt ny typ av festival. Norrlands Ljus Alkoholfri möjliggör Åre Sessions genom ett inspirerande samarbete som fördjupats år efter år. Åre Sessions 2023 går av stapeln den 28 april-1 maj runtom i centrala Åre. Festivalen kommer göra nedslag på ett flertal scener och spelställen runtom i byn – från platser i själva skidbacken till den stora arenan på Holiday Club. Den fullständiga lineupen kommer innehålla ett tjugotal namn, klubbar och DJ:s med fokus på det bästa från landets, Nordens och Europas musikscen just nu. Förutom musikprogrammet innehåller festivalen även andra aktiviteter såsom toppturer, freeride sessions och yoga.

Regioner