Examen för första kullen röntgensjusköterskor
Nu blir det sommarlov även för sjuksköterske-, sjukgymnast- och arbetsterapeutstudenterna på Luleå tekniska universitet. Institutionen för hälsovetenskap i Boden håller examenshögtid fredagen den 4 juni. Då tar också den första klassen röntgensjuksköterskor klivet ut i arbetslivet. På fredag är det examenshögtid i Överluleå kyrka. För de nybakade sjukgymnasterna, arbetsterapeuterna och sj