Gå direkt till innehåll
För allas trygghet och säkerhet har Lulebo från tisdag 24 juli beslutat att det inte är tillåtet att grilla inom Lulebos bestånd.

Grillningsförbud inom Lulebos bestånd

Det råder eldningsförbud i hela Norrbottens län. Och för allas trygghet och säkerhet har Lulebo från tisdag 24 juli beslutat att det inte är tillåtet att grilla inom Lulebos bestånd.

- Bakgrunden till beslutet är den senaste tidens torka och värme. Det är extremt torrt i markerna och minsta glödflagna kan orsaka omfattande bränder. Därför har vi infört grillningsförbud inom vårt bestånd, vi gör det för allas trygghet och säkerhet, säger Lulebos Fastighetschef Carl-Axel Sundbaum.

Förbudet gäller tills Lulebo meddelar att det upphör.

Carl-Axel Sundbaum

Fastighetschef 072-577 77 87