Pressträff - Lulebo utreder ekonomiska oegentligheter inom bolaget

En avvikelse i en inkommande faktura i början av april 2020 var detaljen som väckte en misstanke om förekomsten av ekonomiska oegentligheter inom Lulebo. Bolagets skyndsamma genomgång av bokföringen och redovisningen för några utvalda projekt visade relativt omgående att misstanken tyvärr var befogad.

Inbjudan till pressträff

Under en pressträff på Lulebos kontor den 22 april berättar Lulebos VD, Erik Öhrling, mer om detta och om den utredning som för närvarande pågår. Kent Ögren, styrelseordförande i Lulebo AB kommer också att delta.

Inga ytterligare intervjuer kommer att ges innan utredningen är slutförd.

Dag och tid: Onsdag den 22 april 2020, kl 13.00

Plats: Köpmangatan 27, styrelserummet på plan 4

Välkomna!

• Boendefrågor

Lulebo är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har idag ca 7 400 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och cirka 300 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av ca 50 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Läs mer om oss på vår webbplats.