Hallbergs Guld i Gränden har vuxit och fått ett nytt butikskoncept.

Iduna växer hos Lundbergs Fastigheter i Linköping

Iduna, Sveriges marknadsledande aktör inom guldsmedsvaror och smycken, växer i Linköping när butiken Hallbergs Guld utökar sin butiksyta i galleria Gränden och lkpg Fashion District. Butiken som fått även fått ett nytt koncept slog upp dörrarna den 25 mars.

- Vi är mycket glada över att Iduna väljer att satsa och växa hos oss i Linköping. Det känns extra kul att ny-öppningen sker lagom till vårens och försommarens högtider och festligheter, säger Elisabeth Falk Olander, uthyrare på Lundbergs Fastigheter

Idunakoncernen, med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Med de 70 butiker som drivs i Finland under namnet Kultajousi har Iduna totalt 270 butiker i de bägge länderna. Hallbergs Guld med sina 36 butiker i Sverige har funnits i Linköping sedan 2018. Vägg i vägg med Hallbergs Guld ligger Guldfynd och de två butikerna kommer tillsammans ge Linköpingsborna tillgång till 160 kvadratmeter av smycken och presenter. I och med expansionen har Hallbergs Guld även fått ett nytt butikskoncept med ett bredare urval av smycken samt ny butikslayout.

- Linköping som marknad känns mycket positiv och spännande och under den första veckan sedan öppning har vi fått fin respons från våra kunder. Vi är verkligen glada att få ge Linköpingsborna ett större utbud av smycken och en ännu bättre shoppingupplevelse i vår nya fina butik, säger Anders Glemsjö, Head of Expansion på Iduna.

Butiken öppnade den 25 mars i galleria Gränden på Nygatan 22.