Den nya trapphuset i fastigheten Almen på Borgmästargränd. Foto: Johan Tägtström

Danske Bank flyttar till nya kontorslokaler hos Lundbergs

Fastighets AB L E Lundberg renoverar och bygger om delar av fastigheten Almen på Borgmästargränd till nya, moderna kontorsytor. Totalt rymmer den berörda delen av fastigheten 1 000 kvm uthyrningsbar kontorsyta och redan nu har hyresavtal om 570 kvm tecknats med Danske Bank.

- Det känns oerhört roligt att Danske Bank ger oss förtroendet att tillsammans utforma deras nya kontor i Jönköping, säger Jimmy Ekström, marknadsområdeschef Fastighets AB L E Lundberg. Fastigheten har ett fantastiskt läge i hjärtat av Jönköping och som en del av ombyggnationen har vi skapat ett imponerande trapphus som sätter tonen redan från gatan, fortsätter Jimmy Ekström.

Som en naturligföljd av det förändrade retailklimatet har Lundbergs tagit ett aktivt beslut att ställa om den tidigare butikslokalen till attraktiva kontorsytor. Det nya trapphuset är redan på plats och skapar en nyfikenhet och förväntan på de färdiga lokalerna. Danske Bank blir första hyresgäst och kommer att flytta in i september 2019.

- Vi ser fram emot att samla våra styrkor i en modern miljö som är anpassad för dagens och morgondagens kunder, säger Berit Behring, vd för Danske Bank i Sverige. Digital teknik, moderna arbetssätt och nya behov från våra kunder och medarbetare gör att vi är väldigt nöjda med de möjligheter som de moderna lokalerna kommer att ge. Danske Bank är en utmanare i Sverige med tillväxtambitioner i Småland där Jönköping utgör en betydande bas i vår satsning, fortsätter Berit Behring.

-Stadskärnan är hela tiden under förändring och med det här projektet är vi med och utvecklar Jönköping, säger Jimmy Ekström. Efterfrågan på kontorsytor är stor och vi vill kunna erbjuda attraktiva och effektiva kontorsmiljöer i bästa möjliga läge.

Jimmy Ekström, marknadsområdeschef Fastighets AB L E Lundberg
E-post: jimmy.ekstroem@lundbergs.se

Lisa Lundh, marknads- och kommunikationschef Fastighets AB L E Lundberg
E-post: lisa.lundh@lundbergs.se

Fastighets AB L E Lundberg grundades 1944 och har utvecklats till en av Sveriges största privata fastighetsägare. I bolaget arbetar cirka 170 medarbetare som ger cirka 1 500 kommersiella kunder möjlighet att utvecklas hos oss, och som gör sitt yttersta för att erbjuda fler än 10 000 bostadshyresgäster en trygg och trivsam bostad. Fastighetsbeståndet har till stor del byggts i egen regi och utgörs av bostäder samt lokaler för kontor och handel.