Holy Greens öppnar i Linköping

Holy Greens öppnar i Linköping

Holy Greens fortsätter att expandera i regionen och Linköping står näst på tur när salladskedjan öppnar vid Lilla Torget till sommaren 2022.

Holy Greens är en rikstäckande salladskedja vars meny består av kreativa sallader och hot bowls gjorda på råvaror som är bra för kroppen och snälla mot klimatet. Salladerna görs direkt vid beställning och består i mesta möjliga mån av svenska råvaror.

- Holy Greens existerar för att människor enklare ska kunna välja god, bra mat som dessutom bidrar till en mer hållbar och hälsosam värld. Efter en lyckad öppning i Norrköping känns det fantastiskt roligt att lansera Holy Greens även i Linköping, säger David Egonson medgrundare och konceptansvarig på Holy Greens.

- Vi är oerhört glada över ett fortsatt fint samarbete med Holy Greens. Holy Greens koncept med fokus på både hälsa och klimat är helt rätt för framtidens medvetna kund och ett mycket välkommet inslag i utvecklingen av Lilla Torget i Linköping, säger Lisa Thörn, uthyrare på Lundbergs Fastigheter.

Rikstäckande salladskedja
Holy Greens öppnade först i Helsingborg 2013. Idag finns den populära restaurangkedjan i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Göteborg, Uppsala, Örebro, Sundsvall, Växjö och Norrköping. Under februari öppnar även två enheter i Jönköping.

Holy Greens flyttar in i Gyllenhuset vid Lilla Torget och öppnar till sommaren 2022.

Högupplösta bilder

David Egonson, Holy Greens, david@holygreens.se
Lisa Thörn, Lundbergs Fastigheter, lisa.thorn@lundbergs.se, 0709-21 66 75

Lundbergs Fastigheter grundades 1944 och har vuxit till en av Sveriges stora privata fastighetsägare, med cirka 170 medarbetare. I dag finns vi i 10 städer och har tre affärsområden: bostad, kontor och handels- och mötesplatser. Lundbergs Fastigheter är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade L E Lundbergföretagen AB.

Emma Tördahl

Affärsutvecklare Handel 0709-21 66 55