Turkisk streetfood-restaurang öppnar i Norrköping

Turkisk streetfood-restaurang öppnar i Norrköping

Nyligen blev det klart med Dubbel Dubbels etablering i Norrköping City. Nu har Lundbergs Fastigheter glädjen att meddela att ytterligare en ny restaurang öppnar på Olai Kyrkogata i vår. Yemek - som kommer att servera Norrköpingsborna Turkisk Streetfood.

Yemek bjuder sina gästerna på en fantastisk matresa genom Turkiets många traditionella rätter, men med en modern streetfood-känsla. Sitt ner och njut av trevligt sällskap och fantastiska maträtter på plats eller ta med dig i farten.

Bakom Yemek står delägarna Fadi Mrad och Morad Morad som sedan tidigare driver den mycket omtyckta italienska restaurangen Il Cibo, även den belägen på Olai Kyrkogata, mitt i centrala Norrköping.

- En dröm som går i upplevelse, att få servera genuin turkisk mat till norrköpingsborna. Det har saknats ett sådant ställe i stan, säger Arif Soyal restaurangchef på Yemek

- Restaurangbranschen är en av de hårdast drabbade branscherna under Corona-pandemin. Vi är mycket glada att ett mångårigt gott samarbete med Fadi Mrad och Morad Morad fortsätter expandera och resulterar i Yemek. De är ett mycket välkommet tillskott till en växande restaurangtät gata. I vår kommer vi kunna njuta av många härliga uteserveringar med god mat och dryck från världens alla hörn, säger Jimmy Ekström, Affärsområdeschef handel på Lundbergs Fastigheter.

Yemek erbjuder genuin och rustik mat från världens streetfood-mecka, mitt i centrala Norrköping. Yemek öppnar på Olia Kyrkogatan under april.

För mer information, kontakta Arif Soyal O73-3715050 eller via a.t.s@live.se alternativt Jimmy Ekström, 0709-21 66 24 eller via jimmy.ekstom@lundbergs.se

Tillsammans med Linden Köpcentrum, som även det ägs av Lundbergs Fastigheter, står Spiralen Köpcentrum för en stor del av Norrköpings shoppingutbud. Vi vill vara det självklara valet för shopping, matupplevelser, umgänge och fritidsintressen såsom bio och träning.

Lundbergs Fastigheter grundades 1944 och har utvecklats till en av Sveriges största privata fastighetsägare. I bolaget arbetar cirka 150 medarbetare som ger cirka 1 500 kommersiella kunder möjlighet att utvecklas hos oss, och som gör sitt yttersta för att erbjuda fler än 10 000 bostadshyresgäster en trygg och trivsam bostad. Fastighetsbeståndet har till stor del byggts i egen regi och utgörs av bostäder samt lokaler för kontor och handel.

Lundbergs Fastigheter är en helägd rörelse till det börsnoterade L E Lundbergföretagen AB.

Emma Tördahl

Affärsutvecklare Handel 0709-21 66 55