Sigma Lundinova återanställer Johannes Book

Sedan december 2020 arbetar Johannes Book åter på Sigma Lundinova. Johannes var anställd som hårdvarudesigner 2004–2009 och har sedan dess haft olika befattningar på en rad företag i regionen. Närmast var han team lead för elektronikteamet på Verisure i Malmö. Han har en bred och gedigen teknisk kompetens och på Sigma Lundinova kommer han främst att arbeta med teknik och försäljning och överta Anders Alvins plats i ledningen. Anders gick i pension vid årsskiftet.

”Det känns fantastiskt att vara tillbaka! Lundinova är ett fantastiskt företag och det skall bli roligt att få vara med och utveckla verksamheten” säger Johannes.

”Att lämna över till Johannes känns väldigt tryggt” menar Anders Alvin, som grundade Lundinova 2001 tillsammans med några kompanjoner. ”Han är mycket kompetent och kommer bli uppskattad av såväl kunder som medarbetare”.

”Med Johannes kommer vi få en efterlängtad förstärkning i vårt säljarbete och är dessutom riktigt vass på tekniken”, säger Marcus Weibull, VD på Sigma Lundinova.

Sigma Lundinova har ca: 30 anställda och erbjuder expertkompetens inom elektronik, mjukvara, projektledning och produktion. Lundinovas konstruktioner finns i framgångsrika produkter inom bland annat clean-tech, med-tech, elfordon, IoT, industri, och mobiltelefoni.

Besök Sigma Lundinova på www.sigmalundinova.se

Anders Alvin