Lundsbrunn Resort & Spa Laddar mot framtiden

För att Sverige snabbt skall kunna ställa om till helt eller delvis fossilfria fordon så krävs investeringar i ladd-infrastruktur. Nu bidrar Lundsbrunn Resort & Spa till en mer laddbar framtid genom installationen av nya destinationsladdare.

10 st nya elbils laddare på plats i Lundsbrunn!

Totalt har 10 st nya laddplatser på tre olika parkeringar installerats och anslutits på Lundsbrunn Resort & Spa, för att möta alla typer av dagens laddbara elbilar. Som ett led i satsningen så har även anläggningen i Lundsbrunn passat på att säkra upp sin befintliga eltillförsel och förberett befintliga parkeringsytor för att snabbt kunna utöka laddparken med betydligt fler laddplatser om så krävs.

Av Lundsbrunns 10 nya laddare så är 4 st kopplade till Teslas destinationssystem, övriga 6 st laddare är öppna och passar alla typer av laddbara bilar & motorcyklar.

”Omställningen till en grönare elbilsmarknad har gått väldigt mycket fortare än vad branschen och experterna kunnat förutspå. Vi får i stort sett dagligen frågor från våra besökare om möjligheten att ladda sin elbil eller laddhybrid hos oss i Lundsbrunn berättar Rickard Bender VD, Lundsbrunn Resort & Spa. Satsningen känns helt rätt utifrån alla perspektiv och är såklart en viktig del i vårt hållbarhetsarbete framåt på anläggningen fortsätter Rickard”

Rickard Bender 0511-255 15, rickard.bender@lundsbrunn.se

• destinationsladdare
  • laddstolpar
  • hållbart
  • hotell
  • tesla
  • laddplats

• Götene

Lundsbrunn Resort & Spa, tidigare Lundsbrunns kurort har, med sina 16 fastigheter och kringliggande parkanläggning med kyrka och brunn ifrån 1724, en anrik historia där människor under flera århundraden mötts och njutit av härlig miljö, rekreation och god mat. Under åren har anläggningen hela tiden utvecklats och i mitten av 80-talet byggdes den nuvarande större spaavdelningen.

I början av 90-talet anlades en golfbana i Lundsbrunn som idag är välrenommerad och drivs av den lokala golfklubben. Under senaste året har det även tillkommit ett padelcenter som drivs av lokala entreprenörer. Under senare år även olika turismaktiviteter startats upp i området och gett ett rejält uppsving för både Lundsbrunn och Kinnekulle-området.

Lundsbrunn Resort & Spa ligger vid Kinnekulles fot, ett stenkast ifrån E 20 mellan Skara och Götene, mitt emellan Sveriges två största sjöar Vänern och Vättern.

Verksamheten ägs sedan januari 2019 av de lokala entreprenörerna Christer Kjellner och Erling Gustavsson som har sin bas i Skara. Företagen Astro Sweden och PN Jakt ingår också i koncernen.

Rickard Bender