Den svenska lungcancervården betygsatt. Betyg: IG

November är den internationella lungcancermånaden. Med anledning av detta har Lungcancerförbundet Stödet tillsammans med landets ledande cancerläkare satt betyg på det svenska lungcancerarbetet. Resultatet är ett nedslående IG. Läs hela rapporten här.

I betygskommittén ingår Gunnar Hellström, ordförande i Stödet, Roger Henriksson, professor och klinikchef Karolinska Universitetssjukhuset, Ola Brodin, överläkare Karolinska Universitetssjukhuset och ordförande i Svenska Lungcancerstudiegruppens Insamlings-stiftelse, Stephan Tolstoy, ordförande 2ndView (second opinion), Hirsh Koyi, överläkare, Gävle Lasarett, Lars Ek, överläkare, Lungkliniken, Universitetssjukhuset i Lund.

För mer information kontakta:
Gunnar Hellström, ordförande i Lungcancerförbundet Stödet, tel. 073-657 85 00, gunnarhellstrom@swipnet.se

Rapporten med kommentarer kan laddas ner från Stödets pressrum på Newsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/lungcancerfoerbundet-stoedet

• Sjukdomar

• lungcancerförbundet