Den hundrade kunden har flyttat in i ett Lyckos-hus

Den hundrade kunden har flyttat in i ett Lyckos-hus

Nu firar vi den hundrade inflyttningen i ett nybyggt Lyckos-hus. Lina Karlsson och Hampus Zätterberg har tillsammans med de tre barnen flyttat in i ett radhus i Häljarp utanför Landskrona. Familjen har rötterna i Häljarp, och har uppskattat möjligheten att kunna flytta tillbaka.

- Vi trivs superbra här, läget är gudomligt nice! Det är nära till allting; skola, förskola, skogen och Landskrona. Och med tågstationen i närheten är det lätt att pendla till jobbet i Malmö, berättar Hampus.

Radhusen ligger vid ett grönområde med en liten damm och en lekplats, så det finns mycket natur för barnen att upptäcka.

- Här är det verkligen familjevänligt. Det finns mycket att göra för barnen, och de har redan fått frågor om att leka tillsammans med andra barn i området. Det är också skönt för oss att inte ha någon stor trädgård när man har småbarn.

Familjen uppskattar planlösningen i det 118 kvadratmeter stora radhuset.

- Vi älskar den sociala ytan i bottenvåningen där det är öppet mellan kök och vardagsrum. Det är en guldklimp för oss som bor i radhusen. Och på ovanvåningen kunde vi välja fyra sovrum så alla barnen fick egna rum.

Medan radhuset byggdes besökte familjen Lyckos visningshus för att bilda sig en uppfattning om hur den nya bostaden skulle bli.

- Min sambo är väldigt duktig på att planera i förväg, så vi har gjort det så pass bra som det bara går. Det som vi saknar mest är mer förvaringsmöjligheter, så vi har tänkt till och varit kreativa själva. Vi kommer från ett boende där vi haft källare, uteförråd och vind, så den lilla förvaring vi har här har vi fyllt på fort.

Direkt efter inflyttningen råkade familjen ut för en incident och behövde jourtjänst.

- Man vet att det kan hända saker i nybyggen och det mesta har man överseende med, även om man förväntar sig att det ska vara tipptopp. Men jag vill ge creds till Lyckos att det händer något när man felanmäler, så att ärendet inte bara står stilla. Sammantaget så trivs vi väldigt bra här, och kommer att bo kvar länge. Det här är ett boende som fungerar klockrent för barnfamiljer!