Lyckos organisation växer snabbt, och huvudkontoret finns i Helsingborg.

Lyckos är utsedd till Företagsstjärna i Helsingborg

Lyckos är ett av många företag som har flyttat sitt huvudkontor till Helsingborg. Nu har Helsingborgs stad uppmärksammat Lyckos framgångsrika verksamhet och utsett det till en Företagsstjärna.

Helsingborg utser årligen företag som fungerar som förebilder för ett växande och innovativt näringsliv i staden. Företagen visar att de på ett eller flera sätt bidrar till att staden når visionen – Helsingborg 2035. Stjärnorna är goda exempel på varför Helsingborg är bästa platsen för företagsamma människor.

- Vi som jobbar på Lyckos trivs väldigt bra i Helsingborg, säger Anders Larsson, vd. Vi startade vår verksamhet inom bostadsutveckling 2017 och har utvecklats mycket positivt och snabbt under de här åren. Nu har vi drygt 1 500 nya bostads- och hyresrätter på gång i olika orter i södra Sverige. Antalet medarbetare växer successivt precis som skaran av konsulter och entreprenörer som vi samarbetar med.

Motivering: ”Lyckos har en framgångsrik verksamhet som bygger på digitala byggsystem med Svanenmärkta bostäder. Ni omsätter byggprojektering och bostadsbyggande i egenutvecklade moduler och vi ser hur ni skapar hem genom hållbara bostadsprojekt från er bas i Helsingborg. Grattis – ni är en av Helsingborgs Företagsstjärnor!”

Om Helsingborg stads vision 2035
År 2035 ska Helsingborg vara en skapande, pulserande, global, gemensam och balanserad stad för både människor och företag.