På lördag börjar inspelningarna av Fredrik Hillers nya film, thrillern Psalm 21

Fredrik Hiller är känd som regissör från teatervärlden ("Romeo & Julia", "Arns Cecilia") och som skådespelare i allt från TV4:s Labyrint till Hollywoodäventyret Beowulf med bland andra Ray Winstone, Angelina Jolie och Anthony Hopkins.
Nu på lördag (15/11) påbörjas inspelningarna av Fredrik Hillers nya thriller, Psalm 21, vilket Fredrik Hiller regisserar. Filmen spelas in i Stockholmsområdet och i Tierp under november och december 2008.

I huvudrollen ser vi en av Dramatens främsta skådespelare, Jonas Malmsjö.
"Jag gillar manuset skarpt, ser fram emot inspelningen och samarbetet med  Fredrik Hiller." -Jonas Malmsjö

Övriga medverkande i denna stjärnspäckade ensemble är bland andra Per Ragnar ("Storm", "Låt den rätte komma in"), Niklas Falk ("Såsom i himlen"), Görel Crona ("En komikers uppväxt"), Björn Bengtsson ("Ramona"), Josefin Ljungman ("Vildanden"), Lena B Eriksson ("Solstorm") och Julia Dufvenius ("Glappet", "Saraband")

"Min vision är att Psalm 21, en iskall thriller med övernaturliga inslag, ska bli något helt unikt i Filmsverige-en film som tidigare aldrig har gjorts."
- Fredrik Hiller

Psalm 21 handlar om Henrik Horneus, en ung Stockholmspräst som drömmer mardrömmar om sin döda mamma. Han får meddelande om att hans pappa-som han inte träffat sedan han var liten, och som var präst även han, uppe i det isolerade Borgvattnet-har omkommit.
Henrik åker upp för att undersöka pappans dödsfall-och dörren till den andra sidan öppnas. Skuggor från det förflutna stiger över tröskeln. Med ett specifikt syfte. Hämnd.

Filmen produceras av Krejaren Dramaproduktion AB och beräknas ha premiär hösten 2009.

Vill du veta mer? Vill du komma i kontakt med Fredrik Hiller, eller någon annan i ensemble för intervju ?

Vänligen kontakta

Mikael Tarczynski Ericsson