Mabi Hyrbilar lanserar ny visuell identitet

Mabi Hyrbilar lanserar ny visuell identitet

Mabi Hyrbilar har sedan starten 1989 vuxit och förändrats genom åren och varumärkesidentiteten har inte följt med i samma takt som verksamhetsutvecklingen. I vår digitala ålder ökar konkurrensen där de olika erbjudandena ställs mer direkt mot varandra, och varumärket blir därför ännu viktigare än tidigare. Det erbjudande med tydligaste och starkaste identitet uppfattas som trovärdigt och vinner kundens förtroende.

Den nya identiteten är en utveckling och förädling av etablerade element från Mabis nuvarande identitet så som den personliga registreringsskylten, namnet och färgerna. Dessutom introduceras en rad nya olika grafiska alternativ för att stärka varumärkesidentiteten, som i förlängningen ska bygga en stark visuell identitet som särskiljer sig från konkurrenterna.

– Det är ett mycket viktigt strategiskt steg att genomföra denna förändring nu och det ligger i tiden att uppdatera företagets visuella identitet och hemsida för att ge en mer rättvis bild av det företag som Mabi är idag, säger André Schleemann, VD för koncernen Mabi Rent AB där Mabi Hyrbilar ingår.

Samtliga uthyrningskontor, skåp och lastbilar kommer successivt att skyltas/stripas om där samtliga kontor och bilar beräknas vara omskyltade inom 3 månader. I samband med lanseringen av den nya grafiska profilen lanserades även  en ny hemsida.

Bakom ny varumärkesidentitet, design, lansering och ny hemsida står digitalbyrån River.