Mabi breddar i Värmland

Mabi tar ytterligare mark i mellansverige genom etablering av ett nytt uthyrningskontor i Karlskoga.

Mabi etablerar, genom Magnussons Bil AB, uthyrningskontor i Karlskoga. Karlskoga blir en viktig knutpunkt mellan de befintliga stationerna i Örebro, Karlstad och Kristinehamn, och kommer spela en viktig roll med sin strategiska placering längs E18.

Kommunen rymmer nästan 30.000 invånare och har ett antal stora arbetsgivare där de största är Karlskoga Kommun, Transcom, Karlskoga lasarett och SAAB Dynamics.

Magnussons Bil AB har varit verksamma med biluthyrning i Karlskoga sedan 1986, och under de senaste 10 åren under eget varumärke – Magnussons Biluthyrning.

”Målet med Mabi är att kunna ta ytterligare ett kliv framåt och stärka positionerna i Karlskogaområdet. Vi ser stor potential till detta genom ett starkt varumärke som Mabi Hyrbilar”, säger Thomas Magnusson, VD för Magnussons Bil AB.

Rörelsen utgår från Selma Lagerlöfs väg, och beräknas vara igång från 7 maj med inledningsvis cirka 25 bilar i vagnparken.

Frågor rörande avtalet:
André Schleemann

Mabi Rent AB
andre.schleemann@mabi.se

Mabi hyrbilar AB ska genom ett brett utbud av både vanliga och ovanliga hyrbilar tillgodose såväl tillfälliga som planerade transportbehov på den svenska marknaden.

Det rörelsedrivande bolaget Mabi Hyrbilar AB bildades i Stockholm 1989 och ägs idag av Mabi Rent AB (publ.). Mabi är en hyrbilsaktör på den svenska marknaden. Verksamheten har sitt huvudkontor i Stockholm och bedrivs huvudsakligen som en franchiseorganisation med ett nittiotal kontor fördelade över hela landet. Tillsammans förfogar Mabis uthyrningskontor över en vagnpark om ca 1 800 fordon, allt från småbilar till lyxigare specialbilar samt lätta lastbilar och motorcyklar.

I juni 2010 listades moderbolaget Mabi Rent AB (publ.) på AktieTorget.