Världen främsta whiskyskribent hyllar Mackmyra Brukswhisky

För andra gången utnämner Jim Murray en Mackmyrawhisky till Europas bästa. Den här gången är det Brukswhiskyn som får priset, tidigare har Privus:03 belönats av den internationellt kände whiskyexperten.

Det är i den åttonde upplagan av Jim Murray's Whisky Bible som Brukswhiskyn prisas. Jim Murray ger Mackmyra Brukswhisky 95,5 poäng (av 100 möjliga) vilket är en mycket hög poäng. Endast 4 % av de 4050 testade whiskysorterna i boken får över 94 poäng.

Så här säger Jim Murray om Brukswhiskyn:
"Brukswhisky stood head and shoulders above those in its category, this is a beautifully structured whisky of great integrity and depth; another Mackmyra masterpiece!"

Jim Murray är en engelsk författare och journalist, och är en av världens mest respekterade whiskyskribenter.

Mackmyra Brukswhisky är vår andra kontinuerliga buteljering som lanserades i mars i år. I dag står den i hyllan på ett 40-tal Systembolag över hela landet; butikscheferna avgör själva om den ska tas in i butikens sortiment om de anser att det finns lokal efterfrågan. Brukswhiskyn kan även köpas via beställningssortimentet på alla andra Systembolag.

Mer information hittar du på www.mackmyra.se och på www.whiskybible.com.

Lars Lindberger, pressansvarig, 070-364 40 54, lars@mackmyra.se

I vårt destilleri på Mackmyra Bruk har vi följt våra drömmar och skapat den svenska maltwhiskyn. Vi tillverkar den på vårt eget sätt, av lokala råvaror och helt utan tillsatser. Resultatet har satt Sverige på den internationella whiskykartan. Vi erbjuder annorlunda whiskyupplevelser för livsnjutare och nytänkare.Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky.