Organisationen Maskrosbarn anordnar välgörenhetsgala!

Organisationen Maskrosbarn arrangerar välgörenhetsgala på Berns Salonger

25% av alla barn och ungdomar i Sverige växer upp med en förälder som dricker för mycket eller mår psykiskt dåligt. Organisationen Maskrosbarn arbetar sedan 2005 för att förbättra dessa ungdomars tillvaro. Den 24 maj anordnar Maskrosbarn en välgörenhetsgala på Berns Salonger. Intäkterna går oavkortat till organisationen.

Den 24 maj kl. 18.30 öppnar portarna på Berns Salonger och galan startar 19.00. Biljetterna erhålls via www.ticnet.se för en kostnad av 600:-. Middag och alkoholfri dryck ingår i priset.

Galan bjuder på möten med ungdomar som föreningen har hjälpt, tal av Mark Levengood och Mia Törnblom samt uppträdande av Adam Tensta. Dessutom berättar föreningens grundare Denise Madsen och Therese Eriksson om hur de startade Maskrosbarn och om hur verksamheten ser ut idag.

Den ideella föreningen Maskrosbarn grundades år 2005 av Denise Madsen och Therese Eriksson, de var 17 år när de startade föreningen och har själva vuxit upp i hem med missbruk eller psykisk sjukdom. Maskrosbarn har sedan dess synts flitigt i medier och fått stor uppmärksamhet. Bland annat har de medverkat ett flertal gånger på Tv4 Nyhetsmorgon, gjort radioprogram för P3, skrivit debattartiklar för Aftonbladet, intervjuer och artiklar om organisationen har publicerats i alla de flesta större svenska tidningar. År 2009 föreläste Maskrosbarn i riksdagen och en ny lag ”lex Therese” stiftades därefter. År 2008 vann föreningen även kategorin ”Förebild” på Svenska Hjältar galan.

Presskontakt:
Zarah Öberg