Använd Svanenmärkningen som fördel vid den offentliga upphandling

Hur nyttjar ni företagets Svanenmärkning mer effektivt när det gäller offentlig upphandling? Någon som vet detta är Magnus Josephson som är upphandlingsjurist med stor kompetens kring LOU och hur företag gör goda affärer tillsammans med offentlig sektor. 16 mars är Magnus Josephson inbjuden som moderator och föredragshållare vid ett heldagsseminarium arrangerat av Svanen kring temat offentlig upphandling. Dagen som riktar sig till företag med Svanenlicens samt medlemmar i Svanens Nätverk kommer att ge värdefulla tips och råd om hur just du kan sälja bättre och mer effektivt till den offentliga sektorn.

Förutom att agera moderator under seminariedagen kommer Magnus Josephson att bjuda på sin erfarenhet kring LOU, offentlig upphandling och hur företag öka nyttan av miljömärkningen i offentlig upphandling. Under dagen kommer också konkreta exempel visas på hur Svanen kan ge ert företag en direkt konkurrensfördel och vilka förutsättningar som krävs för att ni ska lyckas sälja in det.

Seminariedagen ger svar på följande frågeställningar:

• Fördelarna med Svanen i offentlig upphandling
  • Hur kan företag och myndigheter genomföra framgångsrika affärer i enlighet med LOU med hjälp av Svanen?
  • Så ger Svanen oss en konkurrensfördel!
  • Hur kan du som leverantör hjälpa din upphandlare med formulering av miljökrav vid en anbudsförfrågan?

Mer om seminariedagen kan du läsa här. Förmiddagspasset kommer att livestreamas så om du inte har möjlighet att vara med på plats kan du följa seminariet direkt på länk eller se det i efterhand på Svanens bambusersida.

• Konsultverksamhet

Magnus Josephson är upphandlingsjurist sedan 1995 och expert på hur företag och myndigheter kan skapa och genomföra framgångsrika affärer i enlighet med LOU.

Magnus Josephson

Presskontakt Upphandlingsjurist +46-73-435 65 65