Så gör du IT-offshoring rätt och tjänar på det

Detta är en unik seminariedag. Här diskuteras betydelsen av en genomtänkt strategi, att välja rätt lågkostnadsland och leverantör, forma sin beställarfunktion, skapa fungerande relationer och bli prioriterad hos leverantören. Du får tips av företagare som lagt hela eller delar av utveckling och underhåll av applikationer offshore.

Konferensens tidigare planerade datum (14 september) har visat sig ligga för nära inpå den gångna sommaren. Flera intresserade har varit tvungna att fylla sina kalendrar med andra företagshändelser. Därför senarelägger vi dagen till den 3 november.

Programmet belyser hur du får "lagom kostym" och hur du försäkrar dig om bra leveranser genom att välja en proaktiv leverantör med spetskunnande. IT-offshoringen handlar i mångt och mycket om att ha tillgång till resurser och kompetens som kan vara svåra att finna på annat sätt.

Everest Research Institute visar att ett företag som via ett nationellt förankrat tredjepartsföretag outsourcar sin IT-utveckling och programunderhåll till lågkostnadsländer kan minska kostnaderna med upp till 15 procent. Lika intressant är effekterna av kortare utvecklingstider och snabbare intäkter som kan leda till fler och nöjdare kunder.

Genom IT-offshoring finns pengar tjäna pengar. Men där finns också fallgropar. Konferensen speglar hur du får processen att fungera som den ska från första idé till leverans. Nyckeln är rätt inköpskompetens, d v s upphandling av offshoringarbetet, så att riskexponeringen blir acceptabelt låg samt besparingen och resultatet just det du önskar.

Offshore Future Conference 2009 vänder sig till främst medelstora-mindre företag som vill växa utan att dra på sig egna IT-resurser eller som inte har den IT-kompetens som behövs. Dagen är också av värde för den som redan har testat IT-offshoring men som vill lyckas ännu bättre.

Boka in dig nu på konferensen den 3 november 2009 i Upplands Väsby. Det är veterligen första gången i Sverige som en fristående konferens av detta slag anordnas. Vi som arrangerar har 10 års erfarenhet av att koordinera IT-offshoring på uppdrag av svenska och skandinaviska företag.

För komplett detaljprogram, gå in på www.offshorefutureconference.se.

Arrangör är Make IT in India AB som assisterat svenska företag med IT-offshoring 1999. Kontakta gärna vd Åke Pihlanen (070-620 28 20) eller projektledare Christer Barosen (070-620 30 72) för mer information.

------------------------------------------------------------------------------
Make IT in India AB