Makita lanserar batteridriven högtryckstvätt med praktisk vattentank

Makita lanserar batteridriven högtryckstvätt med praktisk vattentank

Makita utökar nu sitt sladdlösa sortiment med en ny 2x18V (36V) LXT högtryckstvätt som är utrustad med en kollborstfri motor. Den nya högtryckstvätten är den första i sitt slag från Makita och den har en 50 L vattentank som gör det möjligt för användare att hantera smuts på platser där tillgång till vatten eller el är begränsad.

Den nya 2x18V (36V) LXT högtryckstvätten har en självsugande funktion för att extrahera vatten från en extern vattenkälla som t.ex. en regnvattentank. DHW080 kan förses med vatten från inte bara en kran, tank eller hink utan levereras med en praktisk behållare som även fungerar som en vattentank med 50 liters kapacitet för att skapa en funktionell högtryckstvätt utan behov av fast vattenförsörjning.

DHW080 drivs av två stycken 18V LXT-batterier i serie för att leverera energi till en kraftfull och kolborstfri motor på 36V. Den här sladdlösa högtryckstvätten erbjuder upp till 34 minuters drifttid när den används med två 6,0 Ah LXT-batterier. Med två nivåer ger DHW080 ett imponerande resultat. Högtryckstvätten har ett maximalt tryck på 80 bar samt ett maximalt vattenflöde på 380 L per timme.

Den är perfekt för trappor utomhus, uteplatser, trädgårdsmöbler, bilar, motorcyklar eller crossar. Förutom standardtillbehöret som medföljer finns ett brett utbud av användbara tillbehör att köpa till, såsom ett böjt underspolningsrör, en tvättborste och ett skummunstycke, perfekt för rengöring av fordon. Det roterande borsthuvudet är idealiskt för rengöring av släta ytor som glas eller garageportar.

Ytterligare information, besök www.makita.se