Makita lanserar ny 18V borrskruvdragare

Makita lanserar ny 18V borrskruvdragare

BDF459 har en kolborstfri motor vilket medför längre driftstid och en underhållsfri motor.  Borrskruvdragaren har en kompakt och ergonomisk design och levereras i Makitas nya lådsystem MAKPAC.

Hög prestanda med Kolborstfri motor

Underhållsfri tack vare att motorn är kolborstfri
Energiproduktionen blir effektivare jämfört med motorer med kolborst eftersom det inte uppstår friktionsförluster, vilket i sin tur möjliggör lägre strömstyrka, lägre värmeutveckling och längre arbetstid på en enda uppladdning.

Längre arbetstid på varje uppladdning
Motorns effektiva energiproduktion ger längre arbetstid på varje batteriuppladdning. Batteriets effektiva arbetstid ökas, vilket i sin tur ger lägre batterikostnad.

Klarar kontinuerligt långvarigt arbete
Den kolborstfria motorn hjälper till att sänka värmeutvecklingen, värmen som stiger mot höljet kan reduceras effektivt, även vid krävande industriellt arbete som kräver långvarig, konstant drift.

Handtag med bästa möjliga ergonomi
För att ge bästa möjliga kraft mot borren/bitsen har handtagets bakre, övre del en mer ergonomisk form som breddats och anpassats efter U-formen mellan användarens tumme och pekfinger. Räfflade gummigrepp som gör att alla fingrarna säkert håller om handtaget och kan motverka rotationskraftens moment, även när man arbetar med en hand.

Funktioner

• LED-arbetsbelysning med förtändning.
  • Växlar helt i metall.
  • Självspännande chuck.