Nytt multiverktyg från Makita - DTM52

Makita lanserar nytt 18V multiverktyg

Makitas nya multiverktyg DTM52 är ett extremt mångsidigt verktyg för olika material. Utrustat med AVT (Anti Vibration Technology) och en ny design med smalt grepp som gör den bekväm att använda, även under längre perioder.

Mångsidigt verktyg med bred kompatibilitet

DTM52 klarar instickssågning, fickskärning, metallkapning, slipning och polering samt en mängd andra jobb. Tack vare det breda utbudet av tillgängliga tillbehör kan det nya multiverktyget arbeta kring flera olika material, till exempel trä, metall, kakel, gips och PVC.

DTM52 är utrustat med tillbehörsfästet Starlock Max, vilket gör verktyget kompatibelt med blad som Starlock, Starlock Plus och Starlock Max. Bladen är färgkodade för material som de är avsedda att användas till, för att göra det lättare att välja rätt blad.

Mycket effektiv sågning

DTM52 drivs av Makitas 18V LXT®-batterier. Den kolborstfria motorn ger upp till 20 000 OPM (oscillationer per minut). Oscilleringshastigheten kan väljas med hjälp av hastighetsratten som består av 6-steg och kan justeras mellan 10 000 och 20 000 OPM.

Bladet kan bytas ut helt verktygslöst tack vare låssystemet. Bladets vinkel kan justeras med 12 vinkelinställningar, från 0° till 360°. Slipdynan (tillval) kan utrustas med dammutsugsfäste för att rengöra arbetsytan. En enkel LED-arbetslampa lyser upp arbetsområdet i mörkare miljöer.

Användarvänlig tack vare den nya designen

Jämfört med tidigare modeller har DTM52 en omplacerad motor som står upprätt och närmare frontkroppens främre ände, vilket möjliggör ett smalare grepp. Förutom ett smalare grepp ökar användarvänligheten pga. AVT (Anti Vibration Technology). Tack vare AVT har DTM52 en vibrationsnivå på som mest 2,5 m/s² med maximal sågeffektivitet.

Fakta:

• Oscillationer Per Minut (OPM): 10 000 - 20 000