Makita lanserar sladdlös 18V dyckertpistol

Makita lanserar sladdlös 18V dyckertpistol

DBN500 är en batteridriven dyckertpistol med inbyggd kompressor vilket ger känslan av att skjuta med en tryckluftsdriven dyckertpistol samtidigt som rekylen är mindre.

Utrymme att vara flexibel

Slang och extern kompressor behöver inte anslutas vilket ger användaren en enastående flexibilitet. Den låga vikten på 3,5 kg gör dyckertpistolen lätt att arbeta med och enkel att bära med sig. Både stötskjutning och enkelskott kan användas beroende på arbetets natur.

Skjuter upp till 1000 dyckert på en laddning

Med en magasinkapacitet på 110 dyckert kan man arbeta länge innan magasinet behöver fyllas på. Maskinen kan dessutom skjuta upp till 1000 dyckert på en enda laddning av batteriet (gäller batteri på 3,0Ah). Dyckertpistolen har också ett skyddssystem som förlänger batteriets livslängd genom att stänga av maskinen när batterinivån blir för låg.

Exemplarisk vid osynliga infästningar

Den gummerade nosen gör det lätt att undvika märken på underlaget. Nosen är också smal vilket möjliggör skråskjutning på till exempel panel eller motsvarande. Inbyggd LED-belysning ger god sikt på arbetsstycket vilket minskar risken för misstag.

Funktioner

• Val för singel- eller serieskott.
  • Säkerhetsbrytare förhindrar oavsiktlig start av maskinen.
  • LED-belysning ger god sikt på arbetsstycket.
  • Ergonomiskt och gummibeklätt handtag medför säker och komfortabel arbetsställning.
  • Snabbladdning av batteriet – färdigladdat på 36 minuter.
  • Snabb och enkel djupjustering med hjälp av vredet på sidan.

Dyckertstorlek

Maskinen är avsedd för dyckert med en omkrets på 1,2mm och en längd på 15-50mm (18Ga).