Vinkelslip XGT® – sladdlöst svar på industriella krav

Vinkelslip XGT® – sladdlöst svar på industriella krav

Makitas nya vinkelslip GA013G använder XGT®-teknik och matchar prestandan hos nätdrivna maskiner på 1 000 W. Den är hållbar, säker och bekväm att använda tack vare den innovativa designen. Den nya batteritekniken förkortar laddningstiden och gör den idealisk även för industriella applikationer.

Jämförbar med vinkelslipar på 1000 W

GA013G har en kolborstfri motor som levererar ett obelastat varvtal på 8 500 varv/min. Det betyder att vinkelslipen är jämförbar med vinkelslipar på 1000 W. Vinkelslipen är upp till 40 % snabbare vid spårfräsning än föregångaren. Maskinen är även utrustad med en paddelbrytare som finns i det slanka och greppvänliga handtaget.

Längre hållbarhet och högre säkerhet

Ett stort kullager stödjer maskinens motor och förbättrar hållbarheten. Det nya sprängskyddet är lätt att vinkeljustera utan verktyg. Tack vare AFT (Active Feedback sensing Technology) stängs verktyget av om rotationen plötsligt bromsas. För extra säkerhet finns också en elbroms.

Arbeta effektivt med kortare laddningstider

Med GA013G får du mycket gjort på ett fulladdat batteri. Med ett 4,0 Ah batteri kan du fräsa 7 m spår på 20 mm på en laddning. De nya XGT®-batterierna laddas också snabbt – endast 28 minuter behövs för full laddning.

”Man känner verkligen kraften hos vinkelslipen när den jobbar. Den kolborstfria motorn stegrar effekten och matchar varvtalet med momentet när du trycker ner kapskivan.”

Produktchef - Magnus Eklund

Egenskaper: