Mäklarhusets Kickoff, vinnare av priset Årets kontor är Örebro.

Mäklarhuset firade både 50 år och goda insatser i Bankvalvet.

Den 25 januari samlade Mäklarhuset styrkorna för att både fira fantastiska prestationer från 2022, fira 50 år som varumärke och ta en titt in i framtiden. Kedjan satsar på utveckling för att möta kundens framtida behov.

- Det kändes otroligt bra att få samla och träffa Mäklarhusets mäklare, assistenter och ägare. Vi hade många fantastiska prestationer att fira och det är ingen tvekan om att laget är urstarkt. Jag ser verkligen fram emot den förflyttning som vi nu påbörjat tillsammans, säger Pernilla Schörling, VD Mäklarhuset. Imponerande prestationer, särskilt under ett år som 2022. Det var verkligen fint att få fira med så otroligt många kollegor från både Sverige och Spanien.

Årets mäklare är en av de mest prestigefyllda utmärkelse och i år hade priset två kategorier, antal affärer och omsättning. Priset för årets mäklare i antal affärer delades ut till Christian Johansson, Gislaved. Priset för årets mäklare omsättning tilldelades Adam Lindh från Uppsala.

- Adam och Christian är två fantastiska mäklare som oavsett marknadsläge ger sitt allra yttersta i varje affär. Båda har kombinationen av att vara mycket kompetent/affärsdriven och samtidigt otroligt ödmjuk och lyhörd, säger Pernilla Schörling, VD Mäklarhuset.

Årets kontor
    Vinnare av priset årets kontor 2022 gick till Mäklarhuset i Örebro. Örebrokontoret har ökat i tillväxt och är enligt Värderingsdata marknadsledande i kommunen. Årets kontor visar upp ett ödmjukt, öppet, och gott ledarskap, och har en smittande god stämning gentemot besökare. Örebro är ett gott föredöme inom kedjan både som kontor och medarbetare. - Vi har varit på marknaden i många år och byggt vårt varumärke och vi har lyckats anställa lojala duktiga medarbetare som blivit kvar under lång tid hos oss. Försäljningen är spridd på kontoret bland många mäklare så framgången ligger i bredden säger Andreas Olofsson Fastighetsmäklare och VD på Örebrokontoret.

Pernilla Schörling, VD Mäklarhuset säger, - Örebrokontoret har en otroligt fin och stark kultur som känns när man kliver in innanför dörrarna. Både ledarna och teamen utstrålar affärsmässighet, kompetens och hjälpsamhet.

Årets ledare
      I en hållbar och växande organisation är det otroligt viktigt med ett bra ledarskap. Därför är vi extra glada att inspirerande ledarduon Jonas Mattson & Mose Sundlöv i Bromma, som ständigt arbetar för att utveckla sitt ledarskap för att stärka självdrivande medarbetare, tar hem priset.

Årets raket
      Mäklarhuset växer och för att kvalificera till årets raket är kriteriet att Mäklarhuskontoret funnits i max 3 år. I år var det två kontor som tilldelades årets pris.

• Mäklarhuset i Bromma, Solna och Sundbyberg har visat en mycket stark tillväxt under 2022. Har under året haft en extraordinär ökning i omsättning och enligt värderingsdata har Mäklarhuset en väldigt hög marknadsandel i området. Kontoret växer i antal medarbetare och har dessutom startat två nya områden i Solna och Sundbyberg som visar god tillväxt.
      • Mäklarhusets andra raket är Mäklarhuset i Oskarshamn som på kort tid har etablerat sig som områdets bästa mäklarkontor. Nyckeln till framgången är ett strukturerat arbete i ett hårt arbetande team som drivs av utveckling.

Årets mäklarassistent– Linn Edström, Täby-Danderyd
        Priset till årets Mäklarassistent 2022 går till Linn Edström på Mäklarhuset i Täby. Motiveringen är att hon är en professionell, driven och omtänksam medarbetare som är både inkluderande och bidrar till en god stämning.

Team player – Linn Haglund, Vemdalen
        Grattis till Linn Haglund från Vemdalen som vann ”Årets Team Player 2022”. Linn har stor koll på branschen, har ett fantastiskt engagemang och ställer upp i alla lägen. Hon är även kontorets självutnämnda ”mood manager” där hennes huvudsakliga uppgift är att se till att alla på kontoret är glada och mår bra. Fortsätt så Linn!

Årets vinnare:
        Årets Mäklare Omsättning - Adam Lindh, Uppsala

Årets Mäklare Antal - Christian Johansson, Gislaved

Årets Ledare - Jonas Mattson & Mose Sundlöv, Bromma-Solna-Sundbyberg

Årets Kontor - Örebro

Årets Team player - Linn Haglund, Vemdalen

Årets Tipsare Nordea - Kais Ghedamsi, Täby-Danderyd

Årets Intagsmäklare - Eric Randlert, Visby

Årets Mäklare Spanien - Andreas Strindholm, Marbella

Årets Mäklarassistent - Linn Edström, Täby-Danderyd

Årets Raket - Oskarshamn & Bromma-Solna-Sundbyberg

Årets Rookie Antal - Johan Sjögren, Härnösand

Årets Rookie Omsättning - Per-Anders Haglund, Borås

Mäklarhuset är Sveriges största, icke franchisedrivna, privata mäklarföretag med över 110 lokala kontor runt om i hela Sverige och i delar av Spanien. På många marknader tillhör vi de mest framgångsrika kedjorna med en lång historik av nöjda kunder. Vi växer år efter år med nya kontor som drivs av engagerade entreprenörer och passionerade, affärsdrivna medarbetare som verkar lokalt, alltid nära kunden. Alla med samma vilja; att erbjuda Sveriges bästa mäklartjänst.