Mäklarhuset öppnar nytt kontor i Norrköping

Mäklarhuset öppnar nytt kontor i Norrköping

Ett av de största regionala mäklarföretagen, Östgöta Fastighetsmäklare i Norrköping, byter färg på kostymen samt kryddas också med några andra lokala toppmäklare. Den nya konstellationen blir en del av den rikstäckande mäklarkedjan Mäklarhuset.

Etablering leds av välrenommerade mäklaren Lisa Engberg som nu blir delägare och VD av Mäklarhuset Norrköping från och med den första februari. Lisa kommer närmast från SkandiaMäklarna. Med sig har hon toppmäklaren Filip Karlsson från SkandiaMäklarna som också kommer vara en del av ledningen. Samtidigt öppnar de även ett nytt kontor Finspång.

- Det känns fantastiskt kul att få bli en del av den innovativa mäklarkedjan Mäklarhuset. Norrköping med omnejd är ständigt i utveckling. Det ska bli otroligt spännande och roligt att få sätta Mäklarhusets varumärke i både Norrköping och Finspång. Vi ser att vi har mycket goda möjligheter att ta ytterligare marknadsandelar snabbt tack vare Mäklarhuset moderna och smarta mäklartjänst som har saknats på marknaden, säger Lisa Engberg, delägare och VD för Mäklarhuset Norrköping.

Mäklarhuset är inne i en stark tillväxtfas och har under 2020 etablerat många nya kontor runt om i landet. De senaste storsatsningarna är på Kungsholmen och Södermalm i Stockholm, Stockholms Skärgård, Kalmar, Torsås och Hallstahammar. Och fler etableringar är på gång inom kort.

-  Det finns stora fördelar med att tillhöra Mäklarhuset, framförallt för kunderna, som får en kombination av lokal trygghet och förankring tillsammans med styrkan från den stora kedjans utveckling av kunderbjudande. Ett stort plus är även att vi är helt fristående från banker och försäkringsbolag, vilket gör att jag som mäklare kan ge de bästa råden utifrån kundens behov, fortsätter Lisa Engberg.

Så länge man mätt kundnöjdhet i vår bransch så har Mäklarhuset antingen toppat listan eller varit i den absoluta toppen, och det känns ju fantastiskt bra att få vara en del av detta, avlutar hon.

- Det är kul och hedrande att få in detta pigga och framgångsrika gäng med mäklare in i vår organisation. Vi har en tydlig expansionsplan där vi fortsätter att expandera på de orter där vi är verksamma idag och dessutom till ett antal orter i övriga landet. Norrköping är en av Sveriges största städer, och är en strategisk viktig ort för oss på Mäklarhuset att växa i, säger Erik Wikander, vd Mäklarhuset.

För ytterligare information, kontakta:

Lisa Engberg, delägare och vd för Mäklarhuset Norrköping. Tel: 070-742 77 59. E-post: lisa.engberg@maklarhuset.se