Etableringen leds av Mose Sundlöv och Jonas Mattsson.

Mäklarhuset satsar högt i Stockholm med ny ledning i Bromma, Solna/Sundbyberg

Mäklarhuset fortsätter sin kraftfulla expansion i Stockholm, bland annat genom nya rekryteringar med flera toppmäklare och med ny ägarkonstellation i Bromma och Solna/Sundbyberg. Bakom satsningen står två välrenommerade mäklare/kontorsägare med bred erfarenhet inom mäkleri.

Etableringen leds av Mose Sundlöv och Jonas Mattsson som numera ingår i den rikstäckande mäklarkedjan Mäklarhuset. Sedan tidigare har mäklarduons verksamhet en ledande position i Bromma med över 18 procent i marknadsandelar och med flera mäklare som ligger i det yttersta toppskiktet.

- Bostadsmarknaden förändras i snabb takt i ljuset av digitaliseringen och nya kundbehov. De mäklarkedjor som vill vara i framkant under 2020-talet måste kunna kombinera innovation och entreprenörskap med att erbjuda de skickligaste mäklarna och den högsta servicenivån från det personliga mötet till den digitala lösningen. Därför är vi oerhört glada över att knyta till oss etablerade profiler som står för just detta i vår organisation, säger Erik Wikander, vd på Mäklarhuset.

Mäklarhuset är inne i en stark tillväxtfas och har under de senaste 13 månaderna etablerat många nya kontor runt om i landet. De senaste storsatsningarna är på Kungsholmen och Södermalm i Stockholm, Stockholms Skärgård, Kalmar, Torsås, Hallstahammar, Oskarshamn, Finspång och Norrköping. Och fler etableringar är på gång inom kort.

- Detta är en fantastiskt rolig och spännande möjlighet. Vi är ett erfaret ägar- och mäklarteam som tillsammans ser stor potential i att utveckla Mäklarhuset både i Bromma och i Solna/Sundbyberg. Ambitionen är förstås att växa ytterligare tillsammans med Mäklarhuset, säger Jonas Mattsson.

Mose Sundlöv fyller i:

- Vi får ett väldigt starkt och rikstäckande varumärke i ryggen och vi ser mycket fram emot att möta kunderna i Bromma med omnejd och i Solna/Sundbyberg.

Mäklarhusets vd Erik Wikander ser etableringen som en del i företagets stärkta position i Stockholm och att fler mäklare kommer söka sig till kedjan.

- Mäklarhusets digitala ledarskap och smarta kunderbjudande stärks ytterligare genom nya kontor och fler mäklare i Stockholmsregionen. Både Mose och Jonas är oerhört meriterade och jag är säker på att de kommer att fortsätta nå stora framgångar på sin marknad, avslutar Erik Wikander.