Mäklarhuset öppnar nytt kontor på Kungsholmen

Mäklarhuset storsatsar i Stockholms innerstad

Med start den 1 mars 2020 tar en ny ägarkonstellation över Mäklarhusets verksamhet på Kungsholmen. Bakom satsningen står ett namnkunnigt team med bred erfarenhet inom mäkleri- och finansbranschen. Med Kungsholmen som bas är målet att etablera flera kontor i centrala Stockholm under de kommande åren.

”Bostadsmarknaden förändras i snabb takt i ljuset av digitaliseringen och nya kundbehov. De mäklarkedjor som vill vara i framkant under 2020-talet måste kunna kombinera innovation och entreprenörskap med att erbjuda de skickligaste mäklarna och den högsta servicenivån. Därför är vi oerhört glada att knyta till oss en grupp entreprenörer som står för just detta och kommer att tillföra en massa nya idéer till Stockholms bostadsmarknad”, säger Erik Wikander, vd på Mäklarhuset.

Mäklarhuset har idag en marknadsledande position på Kungsholmen. Med start den 1 mars 2020 flyttar Mäklarhuset in i nya lokaler på Kungsholmen i samband med att en ny ägarkonstellation tar över verksamheten. Ambitionen är att expandera och växa kedjan i hela Stockholms innerstad.

Bakom Mäklarhusets nya satsning i Stockholm city står bland andra huvudägaren P-O Göransson, tidigare vice Sverigechef för Nordeas kontorsverksamhet.

”Detta är en fantastiskt rolig och spännande möjlighet. Vi är ett erfaret ägar- och mäklarteam som tillsammans ser stor potential i att utveckla Mäklarhuset i centrala Stockholm. Vår ambition är att fungera som en plattform för innerstadens mest ambitiösa mäklare och därigenom erbjuda marknadens främsta mäklartjänst”, säger P-O Göransson, vd för Mäklarhuset Stockholms innerstad.

Lena Svartström, med 10 års erfarenhet av mäkleri på Kungsholmen, blir en av förgrundsfigurerna i den nya satsningen i rollen som kontorschef för kontoret på Kungsholmen.

”Vi startar verksamheten i nya lokaler på Pilgatan 24, men kommer redan under våren att flytta in i helt nyrenoverade, rymliga och anpassade lokaler i bästa läge på Flemminggatan 51. Vi har också knutit till oss ett mycket kompetent och ambitiöst team med mäklare som är med från start. Vi ser mycket fram emot att möta kunderna på Kungsholmen och runt om i innerstaden, säger Lena Svartström, kontorschef Mäklarhuset Kungsholmen.

För ytterligare information, kontakta:
​Erik Wikander, vd Mäklarhuset. Tel: 0730-59 33 01. E-post: erik.wikander@maklarhuset.se
PO Göransson, vd Mäklarhuset Stockholms innerstad, Tel: 070-671 17 77, E-post: p-o.goransson@maklarhuset.se

Regioner