Mäklarhuset – vinnare och nominerade 2023.

Mäklarhuset utser 2023 års hjältar.

Bostadsmarknaden har gått på sparlåga under 2023. Det hindrar inte att det har utförts starka insatser bland Mäklarhusets 550 medarbetare runt om i landet.

Årets mäklare och Årets rookie
Det var Christian Johansson (Gislaved) som lyckades få igenom högst antal försäljningar under 2023. Och Adam Lindh (Uppsala), kan triumfera med högst omsättning. De båda premieras nu med utmärkelsen Årets mäklare.

Utmärkelsen Årets rookie går till Tobias Willhardt från Mäklarhuset Bromma. Tobias gjorde sitt första helår som mäklare 2023 och tar hem segern i båda klasserna: högst provisionsintäkter och flest antal sålda objekt.

– Det är en fantastisk känsla! Målet att bli Årets rookie har stått på en lapp under hela året och jag har sett den varenda dag och påmint mig om att jag ska jobba för detta.

Kollektiva utmärkelser
Årets raketkontor 2023 är Stockholms Innerstad med kundteam Kungsholmen som prisas för att ha vuxit mest i omsättning.

– Att öka omsättningen med imponerande 31 procent på Kungsholmen, en av Sveriges tuffaste bostadsmarknader, och dessutom i en tid där branschen tappar i volym, är helt fantastiskt, säger Pernilla Schörling, vd på Mäklarhuset.

Årets ledare
Två särskilt viktiga utmärkelser är Årets ledare och Årets teamplayer. Pristagarna är inte utsedda ännu, utan tillkännages på Mäklarhusets kickoff på Steam Hotel i mars. Nominerade till Årets ledare är: Lena Svartström (Stockholms Innerstad), Ingela Noresson (Oskarshamn) samt Jonas Mattsson och Mose Sundlöv (Bromma, Solna, Sundbyberg).

– Att Mäklarhuset har kompetenta och engagerade ledare som får medarbetare att både växa och trivas är enormt viktigt. Vi har satsat mycket på ledarutveckling de senaste åren, därför är utmärkelsen Årets ledare en prestigefull utmärkelse som tydligt pekar ut vägen för oss, säger Anna Hansson, HR-ansvarig på Mäklarhuset.

Årets nyhet

Ett nytt pris är Årets kraft som delas ut till en person eller ett team som på ett föredömligt sätt bidragit till att stärka den kollektiva kraften i kedjan och banat vägen för hela laget Mäklarhuset.

– Det handlar om insatser som är utöver det förväntade och som främjar en kultur av lärande och att bidra till en högre standard, säger Pernilla Schörling.

Hon fortsätter: Alla inom kedjan bidrar till att stärka varandra, kundupplevelsen samt att stärka varumärket. Centralt för Mäklarhuset är möjligheten att dra nytta av all den lokala kompetens, kunskap och det lokala entreprenörskapet som finns naturligt genom kedjans struktur. Med det här priset handlar om att identifiera fina initiativ, bra idéer och att hylla de som bidrar till att stärka hela kedjan och, eller varandra.

Mäklarhusets – vinnare och nominerade 2023
Hela Mäklarhuset och alla medarbetare klassas som superhjältar efter ett år på en marknad med tuff motvind. Pernilla Schörling har upplevt driv och kraft på en nivå som är näst intill osannolik med de givna förutsättningar som varit.

– Nu ska vi dock hylla och presentera listan på nominerade och vinnare, avslutar Pernilla Schörling.

Vinnare:

• Årets mäklare, omsättning – Adam Lindh (Uppsala)
  • Årets mäklare, antal försäljningar – Christian Johansson (Gislaved)
  • Årets tipsare Nordea – Kais Ghedamsi (Täby-Danderyd)
  • Årets intagsmäklare – Eric Randlert (Visby)
  • Årets mäklare Spanien – Andreas Strindholm (Marbella)
  • Årets raketkontor – Stockholms Innerstad, kundteam Kungsholmen
  • Årets rookie, omsättning och antal – Tobias Willhardt (Bromma)
  • Årets kontor med nöjdast kunder – Karlshamn

Nominerade:

• Årets mäklarassistent – Matilda Janzén (Norrköping), Tove Jacobsson (Härnösand), Frida Knutsson (Åhus & Kristianstad)
  • Årets teamplayer – Malin Kårlin (Norrtälje), Anna Martinsson (Östersund), Nina Segermalm (Varberg)
  • Årets kontor – Halmstad, Åre, Norrtälje
  • Årets ledare – Lena Svartström (Stockholms Innerstad), Jonas Mattsson & Mose Sundlöv (Bromma, Solna, Sundbyberg), Ingela Noresson (Oskarshamn)
  • Årets kraft – Sandra Johansson (Uppsala), Jonas Mattsson (Bromma, Solna, Sundbyberg), Team Örebro

Vi är mäklarkedjan som sätter en högre standard för livets viktigaste affär - både för mäklarbranschen i stort och för dig. Genom våra 110 kontor utmanar vi vägen till en bättre fastighetsaffär. Det vi brinner för är att hitta den bästa lösningen för just dig. För att när våra kunder lyckas, lyckas vi.