Martin Jarhäll och Sanne Skartnes Mäklarhuset i Töreboda

Nytt kontor i Mariestadsområdet!

Mäklarhuset öppnar i Töreboda

I mitten av februari öppnar Mäklarhuset sitt första kontor i Töreboda. Bakom etableringen står Sanne Skartnes och Martin Jarhäll och deras arbetsområde kommer också att omfatta samarbetskommunerna Mariestad och Gullspång. - Det ska bli otroligt spännande. Hela regionen är just nu inne i en mycket positiv och expansiv period, säger Sanne Skartnes.

Sanne och Martin har känt varandra i nästan tio år och har tidigare arbetat ihop i mäklarbranschen. Att den gemensamma satsningen nu föll på regionen med Töreboda, Mariestad och Gullspång tycker båda är helt naturlig. -Det är ett mycket lugnt och tryggt område med fantastisk natur. Det finns dessutom mycket att göra i form av både friluftsliv och aktiva idrottsföreningar, säger Martin.

Både Sanne och Martin är överens om att valet av Mäklarhuset för det gemensamma projektet känns mycket bra. -Det är ett starkt varumärke och det känns tryggt att ha det i ryggen nu när vi startar upp något nytt tillsammans, säger Sanne.

Inledningsvis kommer fokus att vara på villor, bostadsrätter och fritidshus. Men även nyproducerade bostäder kan bli aktuellt längre fram. - Vår ambition är att ta andelar på marknaden och då är det helt naturligt att även nyproduktion finns med i vår portfölj, säger Martin.

Mäklarhusets vd Pernilla Schörling är mycket positiv till att företaget nu kan öppna ett kontor i ett område som står inför en stor förändring och möjlig tillväxt under de kommande åren.
- Med Sanne och Martin får vi in en stark drivkraft där Sanne är inarbetad efter några års arbete som mäklare i området, och Martin har en bred bakgrund med bland annat erfarenhet av att vara fastighetsmäklare i Örebro, säger Pernilla Schörling.

Regioner

Mäklarhuset är Sveriges största, icke franchisedrivna, privata mäklarföretag med över 110 lokala kontor runt om i hela Sverige och i delar av Spanien. På många marknader tillhör vi de mest framgångsrika kedjorna med en lång historik av nöjda kunder. Vi växer år efter år med nya kontor som drivs av engagerade entreprenörer och passionerade, affärsdrivna medarbetare som verkar lokalt, alltid nära kunden. Alla med samma vilja; att erbjuda Sveriges bästa mäklartjänst.