Superhjältar på Mäklarhusets kickoff

Superhjältar på Mäklarhusets kickoff

Mäklarhusets sammanstrålade för sin årliga kickoff på Steam Hotel i Västerås under två intensiva dagar.

I år känns det extra viktigt att samla kraft och fira. Alla medarbetare är superhjältar efter ett år på en marknad med tuff motvind. Jag har upplevt driv och kraft på en nivå som är näst intill osannolik med de givna förutsättningar som varit, säger Pernilla Schörling, Vd Mäklarhuset.

Årets mäklare och Årets rookie
Under kickoffen uppmärksammades flera av Mäklarhusets medarbetare för sina prestationer under 2023. Christian Johansson från Gislaved och Adam Lindh från Uppsala tog hem utmärkelsen som Årets mäklare för högst antal försäljningar respektive högst omsättning.

-Det är superkul, särskilt nu när det har varit en tuff marknad. Att vinna i år är därför ett kvitto på att jag ligger i framkant, även om omsättningen var högre under 2022, säger Adam.

Utmärkelsen Årets rookie gick till Tobias Willhardt från Mäklarhuset Bromma. Tobias gjorde sitt första helår som mäklare 2023 och tar hem segern i båda klasserna: högst provisionsintäkter och flest antal sålda objekt.

– Det är en fantastisk känsla! Målet att bli Årets rookie har stått på en lapp under hela året och jag har sett den varenda dag och påmint mig om att jag ska jobba för detta.

Kollektiva utmärkelser
Den prestigefulla utmärkelsen Årets Kontor gick till Halmstad som på ett föredömligt sätt utvecklat sin verksamhet under 2023. Årets raketkontor 2023 blev Stockholms Innerstad, kundteam Kungsholmen som prisades för att ha vuxit mest i omsättning.

– Att öka omsättningen med imponerande 31 procent på Kungsholmen, en av Sveriges tuffaste bostadsmarknader, och dessutom i en tid där branschen tappar i volym, är helt fantastiskt, säger Pernilla Schörling, vd på Mäklarhuset.

Ny utmärkelse
Ett nytt pris för i år var Årets kraft som tilldelas en person eller ett team som på ett föredömligt sätt bidragit till att stärka den kollektiva kraften i kedjan och banat vägen för hela laget Mäklarhuset. Stolt vinnare blev Sandra Johansson, Uppsala, som hyllades för att hon bidragit med både engagemang och kompetens i flera viktiga utvecklingsprojekt.

– Det handlar om insatser som är utöver det förväntade och som främjar en kultur av lärande och att bidra till en högre standard, poängterar Pernilla Schörling.

Hon fortsätter: Centralt för Mäklarhuset är möjligheten att dra nytta av all den lokala kompetens, kunskap och det lokala entreprenörskapet som finns naturligt genom kedjans struktur. Vi vill identifiera fina initiativ, bra idéer och hylla de som bidrar till att stärka hela kedjan och/eller varandra.

Sammanfattningsvis så blev Mäklarhusets Superhjältekickoff en minnesvärd och inspirerande tillställning, där många medarbetare och framgångar hyllades.

Årets samtliga pristagare:

Årets mäklare, omsättning – Adam Lindh, Uppsala